KONEen signalisaatiokonseptille arvostettu GOOD DESIGN -palkinto

Lehdistötiedotteet Julkaistu 28.01.2010

KONEen linjakas signalisaatiomuotoilu on palkittu kansainvälisellä GOOD DESIGN -palkinnolla. KONE on edelleen ainoa hissi- ja liukuporrasyhtiö, jolle on myönnetty arvostettu GOOD DESIGN -palkinto. Vuonna 1950 perustettu GOOD DESIGN tunnetaan eräänä maailman arvostetuimpana muotoilupalkintona. Kilpailun järjestäjät Chicago Athenaeum -museo ja Euroopassa toimiva European Centre for Architecture Art Design and Urban Studies jakoivat palkinnot tunnustuksena vuosien 2007-2009 parhaista uusista tuoteinnovaatioista.

"Olemme erittäin ylpeitä siitä, että uusin designkonseptimme sai jälleen tämän palkinnon", sanoo KONEen muotoilujohtaja Anne Stenros. "KONEen uudet signalisaatiolaitteet edustavat uutta suuntausta hissien suunnittelussa. Siinä irtaudutaan ennakkoluulottomasti perinteisestä ruostumattomasta teräksestä ja käytetään ratkaisuja, jossa ainutlaatuista väri- ja kuviomaailmaa voidaan soveltaa erilaisiin hissisisustuksiin."

Vuonna 2009 lanseerattu KONE Design signalization -sarja tarjoaa ajankohtaista muotoilua ja luotettavaa teknologiaa, joka kestää vuosikymmeniä. Sen ilmettä voidaan muuttaa helposti vaihtamalla ohjauspaneelin väriä tai kuviota. Ohjauspaneeliin voidaan sisällyttää myös opastavaa tietoa, mikä nostaa käytettävyyden uudelle tasolle. Ohjauspaneeli voidaan myös lokalisoida maan tai alueen koodien, toimintojen ja määräysten mukaan.
KONE vastaanotti ensimmäisen GOOD DESIGN -palkintonsa vuonna 2008 FourSeasons(TM)-konseptistaan ja oli ensimmäinen hissi- ja liukuporrasyhtiö, jolle on myönnetty tämä arvostettu tunnustus.

Lisätietoa KONE Design signalization -sarjasta (englanniksi) täältä.

KONEen tavoitteena on tarjota paras käyttäjäkokemus kehittämällä ja toimittamalla ratkaisuja, jotka mahdollistavat ihmisten liikkumisen rakennuksissa sujuvasti, turvallisesti, mukavasti ja viivytyksettä yhä enemmän kaupungistuvassa ympäristössä. KONE tarjoaa asiakkailleen edistyksellisiä hissejä ja liukuportaita sekä monipuolisia ratkaisuja niiden huoltoon ja modernisointiin, ja kuuluu alansa johtaviin yrityksiin. Vuonna 2009 KONEen liikevaihto oli 4,7 miljardia euroa ja henkilöstömäärä noin 34 000. Yhtiön B-sarjan osake noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä.

Anne Korkiakoski, markkinointi- ja viestintäjohtaja, puh. +358 204 75 4787

2010-01-28 KONEen signalisaatiokonseptille arvostettu GOOD DESIGN -palkinto