KONE Oyj: Muutoksia KONEen johtokunnassa ja organisaatiossa

Pörssitiedotteet Julkaistu 03.03.2016

KONE Oyj: Muutoksia KONEen johtokunnassa ja organisaatiossa

KONE Oyj, pörssitiedote, 3. maaliskuuta 2016 klo 09.45

Noud Veeger lopettaa KONEen palveluksessa 2.4.2016 siirtyäkseen uusien haasteiden pariin. Noud Veeger on toiminut KONEen Keski- ja Pohjois-Euroopan aluejohtajana syyskuusta 2014 alkaen.

Noud Veeger on tullut KONEen palvelukseen  vuonna 1999. Hän on toiminut erilaisissa johtotehtävissä ja ollut KONEen johtokunnan jäsen vuodesta 2004 alkaen. Hänen seuraajansa haku on käynnissä. Väliaikaisena Keski-ja Pohjois-Euroopan aluejohtajana toimii KONEen yritysostoista, strategisista alliansseista, lakiasioista sekä Venäjästä vastaava johtaja Klaus Cawén.

"Haluan kiittää Noudia hänen arvokkaasta panoksestaan KONEen kasvun ja vahvistuneen markkina-aseman eteen monien vuosien ajan", sanoo KONEen toimitusjohtaja Henrik Ehrnrooth.

KONEen sisäisen organisaation maantieteellinen aluejako myös muuttuu kahden alueen osalta 1.4.2016. Muutoksen myötä Pierre Liautaud, joka on vastannut Länsi- ja Etelä-Euroopan sekä Afrikan alueista vuodesta 2011 alkaen, ottaa vastuulleen myös Lähi-idän. Muutos tuo synergiaetuja Lähi-idän ja Afrikan alueiden välille ja tukee näin KONEen kasvustrategian toteuttamista molemmilla alueilla. Neeraj Sharma, joka on ollut KONEen johtokunnan jäsen vuodesta 2014, jatkaa johtajana uudistetulla Aasian ja Tyynenmeren alueella, joka käsittää muut alueen markkinat Kiina poislukien.

KONEen ulkoinen raportointi ei muutu, vaan jatkossakin KONEen kolme pääasiallista markkina-aluetta ovat Euroopan, Lähi-idän ja Afrikan alue, Amerikan alue, sekä Aasian ja Tyynenmeren alue.

"KONEella on vahva markkina-asema niin Aasian ja Tyynenmeren alueella kuin myös Lähi-idässä, ja olemme laajentumassa Afrikassa. Uusi rakenne antaa entistäkin paremmat mahdollisuudet vahvistaa asemaamme näillä tärkeillä kasvumarkkinoilla", sanoo KONEen toimitusjohtaja Henrik Ehrnrooth.

Kerttu Tuomas, henkilöstöjohtaja, KONE Oyj, puh. 0204 75 4373

Henrik Ehrnrooth

Kerttu Tuomas
henkilöstöjohtaja

KONE on yksi maailman johtavista hissi- ja liukuporrasyhtiöistä. Tavoitteenamme on tarjota paras käyttäjäkokemus kehittämällä ja toimittamalla ratkaisuja, jotka mahdollistavat ihmisten liikkumisen rakennuksissa sujuvasti, turvallisesti, mukavasti ja viivytyksettä yhä enemmän kaupungistuvassa ympäristössä. KONE tarjoaa asiakkailleen edistyksellisiä hissejä, liukuportaita, automaattiovia ja integroituja ratkaisuja parantamaan käyttäjäkokemusta rakennuksissa ja niiden välillä. KONEen palvelut kattavat rakennuksen koko elinkaaren, alkaen suunnittelupalveluista aina laitteiden huoltoon, korjauksiin ja modernisointiin. Vuonna 2015 KONEen liikevaihto oli 8,6 miljardia euroa ja vuoden 2015 lopulla henkilöstömäärä oli lähes 50 000. Yhtiön B-sarjan osake noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä.