KONEelle jälleen julkisen liikenteen liukuporrastilaus Kiinaan, Wuxin metrolinjalle 3

Lehdistötiedotteet Julkaistu 30.08.2018

KONE Oyj, lehdistötiedote, 30.08.2018

KONE toimittaa liukuportaat Wuxin metrolinjalle 3 Kiinan Jiangsun provinssin eteläosassa. Tilaus on jatkoa KONEen aikaisempaan toimitukseen Wuxin metrolinjalle 2.

Wuxin metrolinja 3 kulkee 28,5 kilometriä kaakkoon alkaen Su Templestä ja päättyen Shuo Fangin kansainväliselle lentoasemalle etelässä. Linjan kaikki 21 asemaa sijaitsevat maan alla.

KONE toimittaa linjalle 99 raskaaseen käyttöön tarkoitettua KONE TransitMaster(TM) 140 -liukuporrasta, jotka on suunniteltu nimenomaan yhtiölle tärkeän Kiinan infrastruktuurimarkkinan metroprojekteja varten. Liukuportaiden maksimikuljetuskapasiteetti on 7300 matkustajaa tunnissa.

"Wuxi tunnetaan pikku-Shanghaina nopean kaupungistumisensa ja kukoistavan taloutensa vuoksi. Olemme iloisia, että voimme edistää ihmisten sujuvaa ja turvallista liikkumista tässä elinvoimaisessa kaupungissa", sanoo KONEen Kiinan aluejohtaja William B. Johnson.

Metrolinjan koekäytön on määrä alkaa vuoden 2020 puolivälissä. Projektin päärakennuttaja on Wuxi Metro Group Co., Ltd. ja arkkitehtuurisuunnittelusta vastaa Guangzhou Metro Design & Research Institute Co., Ltd.

Tilaus kirjattiin vuoden 2018 toiselle neljännekselle.

Lisätiedot
Hanna Rutanen, viestintäpäällikkö, KONE Oyj, puh. +358 41 5071361. media@kone.com

Aikaisemmin osoitteessa http://www.kone.com/fi/uutiset-ja-taustat/tiedotteet/ julkaistuja tiedotteita:
10.07.2018: KONEelle 107 liukuportaan ja hissin tilaus Ningbon metrolinjaan nro 4 Kiinassa
05.06.2018: KONEelle kolme tilausta metrolinjoihin Kiinassa
09.03.2018: KONEelle lisätilauksia Zhengzhoun metrolinjaan Kiinassa

KONEen tavoitteena on tehdä kaupungeista parempia paikkoja elää. Olemme alallamme yksi maailman johtavista yrityksistä. Valmistamme hissejä, liukuportaita ja automaattiovia sekä tarjoamme ratkaisuja laitteiden huoltoon ja modernisointiin rakennusten koko elinkaaren ajan. Teemme ihmisten liikkumisesta korkeammissa ja älykkäämmissä rakennuksissa turvallista, mukavaa ja luotettavaa. Vuonna 2017 KONEen liikevaihto oli 8,9 miljardia euroa, ja vuoden lopulla henkilöstömäärä oli yli 55 000. Yhtiön B-sarjan osake noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä.