KONE aloittaa omien osakkeiden hankinnan

Pörssitiedotteet Julkaistu 27.02.2006

KONE Oyj:n varsinainen yhtiökokous myönsi 27. helmikuuta 2006 hallitukselle valtuutuksen omien osakkeiden hankkimiseen ja edelleen luovuttamiseen. Valtuutuksen perusteella hallitus on päättänyt aloittaa osakkeiden hankinnan aikaisintaan 7. maaliskuuta 2006. Osakkeiden hankinta jatkuu kunnes toisin ilmoitetaan.

Omia osakkeita hankitaan yhtiön pääomarakenteen kehittämiseksi, yrityskauppojen ja muiden järjestelyiden rahoittamiseen ja toteuttamiseen, yhtiön osakepohjaisten kannustinjärjestelmien toteuttamiseen tai muutoin edelleen luovutettaviksi tai mitätöitäviksi. Osakkeita voidaan hankkia yhteensä enintään 12 785 000 kappaletta niin, että A-sarjan osakkeita voidaan hankkia enintään 1 905 000 kappaletta ja B-sarjan osakkeita enintään 10 880 000 kappaletta ottaen kuitenkin huomioon osakeyhtiölain määräykset yhtiön hallussa olevien omien osakkeiden enimmäismäärästä. Hankittavien osakkeiden enimmäismäärä on alle 10 prosenttia yhtiön osakepääomasta ja kaikkien osakkeiden äänimäärästä. KONE-konsernilla on tällä hetkellä hallussaan 774 840 omaa osaketta.

B-sarjan osakkeet hankitaan Helsingin Pörssin järjestämässä julkisessa kaupankäynnissä tässä kaupankäynnissä muodostuneeseen hankintahetken käypään arvoon. A-sarjan osakkeet hankitaan niiden osakkeenomistajien omistusten suhteessa hintaan, joka on sama kuin hankintapäivänä Helsingin Pörssissä yhtiön B-sarjan osakkeesta maksettu keskihinta.

Tapio Hakakari
hallituksen sihteeri

Minna Mars, viestintäjohtaja, puh. 0204 75 4501

KONE on yksi maailman johtavista hissi- ja liukuporrasyhtiöistä. Se tarjoaa asiakkailleen edistyksellisiä hissejä ja liukuportaita sekä monipuolisia ratkaisuja niiden kunnossapitoon ja modernisointiin. KONE huoltaa myös rakennusten automaattiovia. KONEen vuotuinen liikevaihto on noin kolme miljardia euroa ja henkilöstömäärä noin 27 000. Yhtiön B-sarjan osake on noteerattu Helsingin pörssissä.

2006-02-27 KONE aloittaa omien osakkeiden hankinnan