Osakemerkinnät KONE 2005C -optio-oikeuksilla tilikaudella 2010

Pörssitiedotteet Julkaistu 01.12.2009

KONE Oyj:n 2005C-optio-oikeudet on listattu NASDAQ OMX Helsinki Oy:n päälistalla 1. huhtikuuta 2008 alkaen. Yhdellä KONE 2005C-optio-oikeudella voi merkitä kaksi (2) KONEen B-sarjan osaketta merkintähintaan 11,90 euroa osakkeelta.

Osakemerkintäaika optio-oikeuksilla 2005C päättyy 30. huhtikuuta 2010.

Osakemerkintöjä voidaan tilikaudella 2010 tehdä seuraavasti:

Optio-oikeudet 2005C

Viimeinen osakemerkintäpäiväOsakepääoman korotuksen rekisteröinti viimeistään
24.2.201011.3.2010 mennessä
15.4.20106.5.2010 mennessä
30.4.20105.8.2010 mennessä

KONEen tavoitteena on tarjota paras käyttäjäkokemus kehittämällä ja toimittamalla ratkaisuja, jotka mahdollistavat ihmisten liikkumisen rakennuksissa sujuvasti, turvallisesti, mukavasti ja viivytyksettä yhä enemmän kaupungistuvassa ympäristössä. KONE tarjoaa asiakkailleen edistyksellisiä hissejä ja liukuportaita sekä monipuolisia ratkaisuja niiden huoltoon ja modernisointiin, ja kuuluu alansa johtaviin yrityksiin. Vuonna 2008 KONEen liikevaihto oli 4,6 miljardia euroa ja henkilöstömäärä yli 34 800. Yhtiön B-sarjan osake noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä.

Jukka Ala-Mello, hallituksen sihteeri, puh. 0204 75 4226

Jukka Ala-Mello