Cargotecin listalleottoesitteen julkistaminen

Pörssitiedotteet Julkaistu 25.05.2005

Kone Oyj:n jakautuminen kahdeksi uudeksi pörssiyhtiöksi, Cargotec Oyj:ksi (”Cargotec”) ja KONE Oyj:ksi (”Uusi KONE”), on loppuvaiheessa. Kaupankäynti Kone Oyj:n B-sarjan osakkeilla sekä A- ja B-sarjan optio-oikeuksilla päättyy 31. toukokuuta 2005. Jakautuminen merkitään kaupparekisteriin 1. kesäkuuta 2005, joka on myös Cargotecin ja Uuden KONEen B-sarjan osakkeiden sekä A- ja B-sarjojen optio-oikeuksien ensimmäinen kaupankäyntipäivä Helsingin Pörssissä.

Kone Oyj julkistaa tänään 25. toukokuuta 2005 Cargotecia ja Uutta KONEtta koskevat listalleottoesitteet. Kone Oyj julkisti 9. joulukuuta 2004 jakautumisesitteen ja 2. toukokuuta 2005 tilinpäätöksen pidennetyltä 15 kuukauden tilikaudelta 1.12004–31.3.2005. Tilikautta pidennettiin, jotta sijoittajilla olisi listautumishetkellä käytettävissä mahdollisimman kattava ja ajantasainen tilinpäätösaineisto.

Tänään julkistettavassa Cargotecin listalleottoesitteessä kuvataan mm. yhtiön liiketoimintaa, strategiaa ja taloudellista asemaa sekä toistetaan tilinpäätöksessä annetut näkymät vuodelle 2005. Osakkeenomistajia ja sijoittajia kehotetaan tutustumaan koko esitteeseen.

Tämän tiedotteen liitteenä julkaistaan aiemmin julkaisemattomat pro forma -luvut vuodelta 2002 sisältäen MacGREGORin laivojen lastinkäsittelyliiketoiminnan, koska ne ovat olleet osa Helsingin Pörssille toimitettua listautumishakemusta.

Listalleottoesite on saatavilla Koneen Internet-sivuilta Sijoittajat-osiosta osoitteesta www.konecorp.com ja OMX way:stä osoitteesta Fabianinkatu 14, 00130 Helsinki. Esite on myös tilattavissa yhtiöstä sähköpostilla osoitteesta communications@cargotec.com ja puhelimitse numerosta 0204 55 4284/Tiina Aaltonen.

Kone Oyj, Hallitus
Tapio Hakakari