Pörssitiedotteet Julkaistu 02.05.2005

Cargotecin saadut tilaukset edelleen vahvat

• Cargotecin saadut tilaukset nousivat 644,9 (1-3/2004: 536,1) miljoonaan euroon ja kasvattivat tilauskannan 1 309,6 (31.3.2004: 860,6) miljoonaan euroon.
  • Liikevaihto kasvoi 35 prosenttia ja oli 543,8 (1-3/2004: 404,0) miljoonaa euroa.
  • Liikevoitto parani selvästi ja oli 35,2 (19,8) miljoonaa euroa eli 6,5 (4,9) prosenttia liikevaihdosta.
  • Liiketoiminnan kassavirta ennen rahoituseriä ja veroja oli 16,1 (34,8) miljoonaa euroa.
  • Nettotulos oli 20,4 (12,4) miljoonaa euroa.
  • Osakekohtainen tulos oli 0,32 (0,19) euroa.
  • Nettovelkaisuusaste maaliskuun lopussa oli 46,1 (31.3.2004: 58,1) prosenttia.

KONE jakautuu 31. toukokuuta, 2005 kahdeksi yhtiöksi: Cargotec Oyj:ksi, joka koostuu KONEen lastinkäsittelyliiketoiminnasta, ja KONE Oyj:ksi (uusi KONE), joka koostuu KONEen hissi- liukuporras- ja automaattioviliiketoiminnasta. Molemmat yhtiöt listataan julkaistun jakautumissuunnitelman mukaisesti Helsingin Pörssin päälistalle 1. kesäkuuta 2005. Cargotecin taloudellisen aseman arvioinnin helpottamiseksi tässä pro forma -katsauksessa kerrotaan Cargotecin tammi-maaliskuun 2005 tulos jakautumisen jälkeisen liiketoiminnan ja rakenteen mukaisina. Pro forma -luvut perustuvat KONE Oyj:n konsernitilinpäätöstietoihin lisättynä MacGREGORin luvuilla.
Merkittävimmät erot tilinpäätöslukujen ja tässä esitettävien pro forma -lukujen välillä ovat seurausta pääkonttorikulujen kohdistamisesta Cargotecille sekä MacGREGORin sisällyttämisestä lukuihin. MacGREGORin toiminnat on sisällytetty pro forma -lukuihin lukuunottamatta laivahissiliiketoimintaa, joka siirretään osaksi uutta KONEtta.

Koko tiedote PDF-muodossa

2005-05-02 Cargotecin pro forma -katsaus tammi-maaliskuulta 2005 jakautumisen jälkeisen liiketoiminnan ja rakenteen mukaisina