Ehdotus KONE Oyj:n hallituksen kokoonpanoksi

Pörssitiedotteet Julkaistu 28.01.2014

KONE Oyj, pörssitiedote, 28. tammikuuta 2014 klo 13.45

KONE Oyj:n hallituksen nimitys- ja palkitsemisvaliokunta ehdottaa 24. helmikuuta 2014 kokoontuvalle varsinaiselle yhtiökokoukselle, että yhtiön hallitukseen valitaan yhdeksän jäsentä ja yksi varajäsen.

Nimitys- ja palkitsemisvaliokunta ehdottaa, että uudeksi hallituksen jäseneksi valitaan Ravi Kant.

Hallituksessa jatkaisivat ehdotuksen mukaan Antti Herlin (puheenjohtaja), Sirkka Hämäläinen-Lindfors (varapuheenjohtaja), Shinichiro Akiba, Matti Alahuhta, Anne Brunila, Jussi Herlin, Juhani Kaskeala ja Sirpa Pietikäinen sekä varajäsenenä Iiris Herlin.

Ravi Kant, tekniikan kandidaatti (IIT, Kharagpur, Intia) ja maisteri (Aston University, Birmingham, Iso-Britannia), syntynyt vuonna 1944, on Tata Motors Ltd:n hallituksen varapuheenjohtaja. Hän on aikaisemmin työskennellyt useissa tehtävissä Tata Motorsissa vuodesta 1999 lähtien ja mm. pääjohtajana vuodesta 2005 vuoteen 2009 ja tämän jälkeen hallituksen varapuheenjohtajana. Aikaisemmin hän on työskennellyt johtajana Philips Intian kulutuselektroniikkayksikössä,  markkinointijohtajana LML Ltd:ssä sekä Titan Watches Ltd:ssä. Tällä hetkellä hänen muita luottamustehtäviään ovat mm. hallituksen puheenjohtajuus Indian Institute of Management Rohtakissa, Tata Advance Materials Ltd:ssä ja Tal Manufacturing Solutionsissa. Hän on myös hallituksen jäsenenä Tata Industries Ltd:ssä, National Institute of Designissa (India), Enactusissa (USA) ja WonderWorkissa (USA). Aikaisemmin hän on ollut hallituksen puheenjohtajana ja johtajana lukuisissa Tata-konsernin yhtiöissä Intiassa ja muissa maissa.

Jukka Ala-Mello, hallituksen sihteeri, puh. 0204 75 4226

Jukka Ala-Mello
Hallituksen sihteeri

Anne Korkiakoski
Markkinointi- ja viestintäjohtaja

KONE on yksi maailman johtavista hissi- ja liukuporrasyhtiöistä.  Tavoitteenamme on tarjota paras käyttäjäkokemus kehittämällä ja toimittamalla ratkaisuja, jotka mahdollistavat ihmisten liikkumisen rakennuksissa sujuvasti, turvallisesti, mukavasti ja viivytyksettä yhä enemmän kaupungistuvassa ympäristössä vai maailmassa.  KONE tarjoaa asiakkailleen edistyksellisiä hissejä, liukuportaita, automaattiovia ja integroituja ratkaisuja parantamaan käyttäjäkokemusta rakennuksissa ja niiden välillä. KONEen palvelut kattavat rakennuksen koko elinkaaren, alkaen suunnittelupalveluista aina laitteiden huoltoon, korjauksiin ja modernisointiin.  Vuonna 2013 KONEen liikevaihto oli 6,9 miljardia euroa ja vuoden 2013 lopulla henkilöstömäärä yli 43 000. Yhtiön B-sarjan osake noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä.