Ehdotus KONE Oyj:n hallituksen kokoonpanoksi

Pörssitiedotteet Julkaistu 29.01.2015

KONE Oyj, pörssitiedote, 29. tammikuuta 2015 klo 13.45

Ehdotus KONE Oyj:n hallituksen kokoonpanoksi

KONE Oyj:n hallituksen nimitys- ja palkitsemisvaliokunta ehdottaa 23. helmikuuta 2015 kokoontuvalle varsinaiselle yhtiökokoukselle, että yhtiön hallitukseen valitaan yhdeksän jäsentä.

Nimitys- ja palkitsemisvaliokunta ehdottaa, että uusiksi hallituksen jäseniksi valitaan Iiris Herlin ja Kazunori Matsubara. Hallituksessa jatkaisivat ehdotuksen mukaan Antti Herlin (puheenjohtaja), Jussi Herlin (varapuheenjohtaja), Matti Alahuhta, Anne Brunila, Ravi Kant, Juhani Kaskeala ja Sirpa Pietikäinen. Nykyisistä hallituksen jäsenistä Sirkka Hämäläinen-Lindfors ja Shinichiro Akiba jäävät ehdotuksen mukaan pois KONEen hallituksesta. KONE kiittää Sirkka Hämäläinen-Lindforsia ja Shinichiro Akibaa heidän merkittävästä panoksestaan yhtiön hallituksen jäseninä useiden vuosien aikana.

Iiris Herlin, 25, on toiminut KONE Oyj:n hallituksen varajäsenenä vuodesta 2013.

Kazunori Matsubara, 57, on toiminut KONEen allianssipartnerin Toshiba Elevator and Building Systems Corporationin toimitusjohtajana huhtikuusta 2014 lähtien. Aikaisemmin hän on toiminut eri Toshiba-konsernin tehtävissä vuodesta 1980 lähtien.

Jukka Ala-Mello, hallituksen sihteeri, puh. 0204 75 4226

Jukka Ala-Mello
hallituksen sihteeri

Eriikka Söderström
talousjohtaja

KONE on yksi maailman johtavista hissi- ja liukuporrasyhtiöistä. Tavoitteenamme on tarjota paras käyttäjäkokemus kehittämällä ja toimittamalla ratkaisuja, jotka mahdollistavat ihmisten liikkumisen rakennuksissa sujuvasti, turvallisesti, mukavasti ja viivytyksettä yhä enemmän kaupungistuvassa ympäristössä. KONE tarjoaa asiakkailleen edistyksellisiä hissejä, liukuportaita, automaattiovia ja integroituja ratkaisuja parantamaan käyttäjäkokemusta rakennuksissa ja niiden välillä. KONEen palvelut kattavat rakennuksen koko elinkaaren, alkaen suunnittelupalveluista aina laitteiden huoltoon, korjauksiin ja modernisointiin. Vuonna 2014 KONEen liikevaihto oli 7,3 miljardia euroa ja vuoden 2014 lopulla henkilöstömäärä yli 47 000. Yhtiön B-sarjan osake noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä.