Euroopan komission vastalausekirjelmä

Pörssitiedotteet Julkaistu 11.10.2005

KONE on tänään saanut Euroopan komissiolta vastalausekirjelmän liittyen tammikuussa 2004 alkaneisiin tutkimuksiin hissi- ja liukuporrasteollisuudessa.

Vastalausekirjelmä koskee paikallista kilpailua rajoittavaa toimintaa Belgiassa, Saksassa, Luxemburgissa ja Alankomaissa. KONE on tukenut kaikin tavoin Euroopan komissiota selvitystyössä siitä lähtien, kun tutkimukset alkoivat. KONE tutkii vastalausekirjelmän sisältöä ja tulee antamaan komissiolle siihen kirjallisen vastineen.

Klaus Cawén
johtaja

Minna Mars, viestintäjohtaja, puh. 0204 75 4501

KONE on maailman neljänneksi suurin hissi- ja liukuporrasyhtiö, ja se tarjoaa kattavia ja innovatiivisia ratkaisuja hissien ja liukuportaiden asennukseen, huoltoon ja modernisointiin sekä automaattiovien huoltoon. KONE mahdollistaa päivittäin turvallisen ja esteettömän liikkumisen sadoille miljoonille ihmisille joka puolella maailmaa. KONEen vuotuinen liikevaihto on noin kolme miljardia euroa ja henkilöstömäärä noin 27 000. Yhtiön B-sarjan osake on noteerattu Helsingin pörssissä.
empty

2005-10-11 Euroopan komission vastalausekirjelmä