Lehdistötiedotteet Julkaistu 09.10.2006

Vuoden 2006 toisella neljänneksellä KONE aloitti hissien ovien ja korien valmistuksen Pohjois-Amerikan markkinoille uudella Torreónin tehtaalla Meksikossa. KONE on nyt päättänyt siirtää kaikki nykyiset hissikomponenttien valmistukseen liittyvät toiminnot Teksasin McKinneyn tehtaalta Torreóniin vuoden 2007 puoliväliin mennessä. Muutos vaikuttaa noin 55 tuotantoon liittyvään työpaikkaan McKinneyn toimipisteessä.

KONEen globaalien tuotantoprosessien mukaisesti uudella tehtaalla käytetään samaa modernia teknologiaa, joka on käytössä KONEen muissa tuotantolaitoksissa. Torreónin tehdas työllistää tällä hetkellä 60 henkilöä, ja kapasiteetin kasvun vaatimat toimipisteen laajennustyöt on aloitettu hiljattain.

Torreónissa on erinomainen logistiikkaverkosto ja runsaasti ammattitaitoista työvoimaa uuden tehtaan työvoimatarpeisiin. Valtaosa johtajista ja henkilöstöstä on palkattu paikallisesti, minkä lisäksi KONE tekee aktiivisesti yhteistyötä paikallisten tavarantoimittajien kanssa.

Heikki Leppänen
johtaja, uudet hissit ja liukuportaat

Heikki Leppänen, johtaja, uudet hissit ja liukuportaat, puh. 0204 75 2015

KONE on yksi maailman johtavista hissi- ja liukuporrasyhtiöistä. Se tarjoaa asiakkailleen edistyksellisiä hissejä ja liukuportaita sekä monipuolisia ratkaisuja niiden kunnossapitoon ja modernisointiin. KONE huoltaa myös rakennusten automaattiovia. Vuonna 2005 KONEen liikevaihto oli 3,2 miljardia euroa ja henkilöstömäärä noin 27 000. Yhtiön B-sarjan osake on noteerattu Helsingin Pörssissä.

2006-10-09 Hissivalmistus Pohjois-Amerikan markkinoita varten siirretään kokonaisuudessaan KONEen uudelle tehtaalle Meksikoon