Ilmoitus omistusosuuden muutoksesta

Pörssitiedotteet Julkaistu 20.12.2002

Pekka Herlin has requested the conversion of 928,734 unlisted class A KONE Corporation shares he owns to class B shares listed on the Helsinki Exchanges in accordance with Section 5 of KONE Corporation's Articles of Association.

Arvopaperimarkkinalain 2 luvun 9 pykälän mukainen ilmoitus omistusosuuden muutoksesta sekä ilmoitus osakkeiden muuntamisesta ja äänivallan muutoksesta
Pekka Herlin on KONE Oyj:n yhtiöjärjestyksen 5 pykälän mukaisesti vaatinut omistamiensa 928.734 KONE Oyj:n pörssinoteeraa-mattoman A-sarjan osakkeen muuntamista Helsingin pörssin päälistalla noteeratuiksi B-sarjan osakkeiksi. Yhtiön hallitus on tänään 20.12.2002 hyväksynyt osakkeiden muuntamisen vaatimuksen mukaisesti. Osakkeiden muuntaminen on rekisteröity tänään kaupparekisteriin. Julkisen kaupankäynnin kohteeksi uudet B-sarjan osakkeet tulevat arviolta 27.12.2002.
Muunnon täytäntöönpanon jälkeen yhtiön osakkeet jakautuvat seuraavasti:
A-osakkeet: 9.526.089 kpl
B-osakkeet: 53.937.531 kpl
Ilmoitamme samalla arvopaperimarkkinalain 2 luvun 10 pykälän mukaisesti seuraavaa:
Muuntamisen täytäntöönpanon jälkeen Pekka Herlinin ja hänen määräysvallassaan olevien yhteisöjen äänivalta yhtiössä laskee 74,53 prosentista 73,11 prosenttiin. Pekka Herlinin
henkilökohtaisesti omistamien KONE Oyj:n osakkeiden tuottama äänimäärä laskee alle yhden kahdeskymmenesosan kaikkien yhtiön osakkeiden tuottamasta äänimäärästä eli 6,05 prosentista
0,78 prosenttiin.
Tapio Hakakari
hallituksen sihteeri
Muutoksen jälkeen Pekka Herlinin määräysvallassa olevat KONE Oyj:n osakkeet jakautuvat seuraavasti:

A-osakkeetB-osakkeetÄänetOsuus osakkeistaOsuus äänistä
Holding Manutas Oy6 785 574145 8906 800 16310,92 %45,58 %