Lehdistötiedotteet Julkaistu 02.04.2003

Jonsered Cranes AB aloittaa yt-neuvottelut Jonsered-puutavaranostureiden tuotannon suunnitellusta siirrosta Jonsered Cranes AB:lta Hudiksvallista Ruotsista Loglift Oy:lle Saloon Suomeen.

Sekä Jonsered Cranes että Loglift ovat osa KONEen materiaalinkäsittelyliiketoimintaa.

Loglift valmistaa jo tällä hetkellä suurimman osan Jonseredin nosturikomponenteista, jotka asennetaan nostureihin Hudiksvallin tehtaalla. Keskittämällä asennus Salon tehtaille parannetaan kapasiteetin käyttöastetta ja kilpailukykyä. Myös valmistuksen, hallinnon ja markkinoinnin siirtoa Saloon suunnitellaan.

Jonsered Cranes AB työllistää 54 henkilöä, joista 23 on työehtosopimussuhteista työntekijää ja 31 toimihenkilöä.

Suunnitellut rakennejärjestelyt eivät koske myös Hudiksvallissa sijaitsevaa Loglift Jonsered AB myyntiyhtiötä, vaan se jatkaa Jonseredin ja Logliftin markkinointia Ruotsissa.

Jonsered ja Loglift ovat Euroopan johtavia metsä- ja romunkäsittelynostureiden valmistajia. Tarkoituksena on kehittää myös jatkossa Jonseredia ja Logliftiä erillisinä tuotemerkkeinä.

Tapio Hakakari
hallituksen sihteeri

Outi-Maria Liedes

Carl-Gustaf Bergström, toimitusjohtaja
KONEen materiaalinkäsittelyliiketoiminta
puh. 0204 55 4999

Osmo Tyystjärvi, toimitusjohtaja
Loglift Oy
puh. 0204 55 2400

Outi-Maria Liedes, viestintäjohtaja
KONE
puh. 0204 75 4501

KONE on globaali palvelu- ja konepajayritys, joka on erikoistunut ihmisten ja tavaroiden kuljettamiseen. Yhtiön vuotuinen liikevaihto on 5,5 miljardia euroa ja henkilöstön määrä lähes
36 000. KONEen B-osake on listattu Helsingin Pörssissä.

2003-04-02 Jonseredin puutavaranostureiden tuotannon siirrosta Hudiksvallista Ruotsista Saloon Suomeen aloitetaan neuvottelut