Juho Malmberg KONEen kehitysjohtajaksi ja johtokunnan jäseneksi

Pörssitiedotteet Julkaistu 09.01.2006

Diplomi-insinööri Juho Malmberg, 43, on nimitetty KONE Oyj:n kehitysjohtajaksi ja johtokunnan jäseneksi 1. helmikuuta 2006 alkaen.

Malmbergin vastuualueena on liiketoimintaprosessien kehitys ja tietojärjestelmät, ja hän raportoi tehtävässään toimitusjohtaja Matti Alahuhdalle. Juho Malmberg siirtyy KONEelle Accenturelta, jossa hän on työskennellyt useissa eri tehtävissä vuodesta 1987. Hän on toiminut vuodesta 2002 lähtien Accenturen Suomen maayhtiön toimitusjohtajana ja sen lisäksi vuodesta 2005 Accenturen pohjoismaiden ulkoistusjohtajana.

”KONE on tunnettu tuotekilpailukyvystään. Nyt olemme kehittämässä toimintaamme asiakaslähtöisemmäksi ja tuottavuudeltaan paremmaksi. Juho Malmberg tuo tähän muutokseen merkittävää lisävahvistusta liiketoimintaprosesseihin ja tietojärjestelmiin liittyvän taustansa kautta”, toteaa KONEen toimitusjohtaja Matti Alahuhta.

Kerttu Tuomas
henkilöstöjohtaja

Minna Mars, viestintäjohtaja, puh. 0204 75 4501
Juho Malmberg, puh. 0400 601 301

KONE on maailman neljänneksi suurin hissi- ja liukuporrasyhtiö, ja se tarjoaa kattavia ja innovatiivisia ratkaisuja hissien ja liukuportaiden asennukseen, huoltoon ja modernisointiin sekä automaattiovien huoltoon. KONE mahdollistaa päivittäin turvallisen ja esteettömän liikkumisen sadoille miljoonille ihmisille joka puolella maailmaa. KONEen vuotuinen liikevaihto on noin kolme miljardia euroa ja henkilöstömäärä noin 27 000. Yhtiön B-sarjan osake on noteerattu Helsingin pörssissä.