Kalmarille merkittävä konttilukkitilaus Antwerpenin satamaan

Lehdistötiedotteet Julkaistu 07.05.2004

Kalmar on saanut 29 konttilukin tilauksen Antwerpenin satamassa toimivalta MSC Home Terminalilta.

Konttilukit ovat Kalmarin viime vuonna markkinoille tuomaa EDRIVE® ESC-mallia, joka on saanut suosiota erityisesti sähköisen ajojärjestelmänsä ja ympäristöä säästävien ominaisuuksiensa ansiosta. Viiteentoista konttilukkiin asennetaan Kalmarin kehittämä ainutlaatuinen, kapasiteetiltaan 50-tonnin jatkettava kaksoistarttuja, joka mahdollistaa kahden kontin siirtämisen yhtä aikaa.

Konttilukit valmistetaan Tampereella, ja ne toimitetaan asiakkaalle loppuvuoden 2004 ja alkuvuoden 2005 aikana. Osapuolet ovat sopineet, että tilauksen arvoa ei julkisteta.

Kalmar sai viime joulukuussa samalta asiakkaalta Euroopan suurimman, yhteensä kymmenen satamanosturin tilauksen.

Tapio Hakakari
hallituksen sihteeri

Carl-Gustaf Bergström, toimitusjohtaja, Kone Cargotec, puh. 0204 55 11
Christer Granskog, toimitusjohtaja, Kalmar Industries, puh. 0400 620 471

KONE on globaali palvelu- ja konepajayritys, joka on erikoistunut ihmisten ja tavaroiden kuljettamiseen. Se koostuu kahdesta liiketoimintaryhmästä, jotka ovat KONE Hissit ja liukuportaat ja Kone Cargotec. KONE Hissit ja liukuportaat myy, valmistaa, asentaa, huoltaa ja modernisoi hissejä ja liukuportaita sekä huoltaa rakennusten automaattiovia. Kone Cargotec toimittaa tuotteita ja ratkaisuja helpottamaan tavaroiden siirtelyä ja kuormaamista. KONEen B-osake on listattu Helsingin Pörssissä.

www.kalmarind.com