Kalmarille merkittävä mobiilipukkinosturitilaus Intiaan

Lehdistötiedotteet Julkaistu 16.03.2005

Kalmar on allekirjoittanut sopimuksen intialaisen Gateway Terminals India Pvt Ltd:n kanssa 29 mobiilipukkinosturin toimittamisesta terminaaliin, joka on rakenteilla Intiaan Nhava Shevan satamaan.

Gateway Terminals India Pvt Ltd (GTI) on Maersk A/S:n ja Container Corporation of India Ltd:n yhteisyritys, jonka on tarkoitus aloittaa toimintansa elokuussa 2006.

Mobiilipukkinosturit ovat Kalmarin vuoden 2005 alussa markkinoille tuomaa E-One-mallia, joka on otettu hyvin markkinoilla vastaan. E-One-mobiilipukkinosturien kaikki toiminnot ovat sähköisiä ja ne toimivat ilman hydrauliikkaa. Mekaanisten komponenttien vähäinen määrä vähentää mahdollisia toimintahäiriöitä ja pidentää huoltoväliä.

Mobiilipukkinosturit varustetaan Kalmar Smartrail® -navigointi- ja kontinpaikannusjärjestelmällä. Mobiilipukkinosturit toimitetaan vuoden 2006 aikana. Osapuolet ovat sopineet, että tilauksen arvoa ei julkisteta.

Tapio Hakakari
johtaja, hallituksen sihteeri