KONE 2005A ja 2005B -optio-oikeuksilla merkitty 72 618 osaketta marraskuussa 2006

Pörssitiedotteet Julkaistu 01.12.2006

KONE Oyj:n optio-oikeuksilla 2005A ja 2005B on merkitty marraskuussa 2006 yhteensä 72 618 KONE Oyj:n B-sarjan osaketta.

Osakemerkintöjä vastaava osakepääoman korotus on tarkoitus merkitä kaupparekisteriin 29.12.2006 mennessä aiemmin ilmoitetun osakemerkintäaikataulun mukaisesti. Uudet osakkeet otetaan kaupankäynnin kohteeksi Helsingin Pörssissä yhdessä vanhojen B-sarjan osakkeiden kanssa kaupparekisterimerkinnän jälkeen.

Jukka Ala-Mello
johtaja, hallituksen sihteeri

Jukka Ala-Mello, johtaja, hallituksen sihteeri, puh. 0204 75 4226

KONE on yksi maailman johtavista hissi- ja liukuporrasyhtiöistä. Se tarjoaa asiakkailleen edistyksellisiä hissejä ja liukuportaita sekä monipuolisia ratkaisuja niiden kunnossapitoon ja modernisointiin. KONE huoltaa myös rakennusten automaattiovia. Vuonna 2005 KONEen liikevaihto oli 3,2 miljardia euroa ja henkilöstömäärä noin 27 000. Yhtiön B-sarjan osake on noteerattu Helsingin Pörssissä.