KONE 2005A –optio-oikeuksilla merkitty 1500 osaketta toukokuussa 2006

Pörssitiedotteet Julkaistu 01.06.2006

KONE Oyj:n optio-oikeuksilla 2005A on merkitty toukokuussa 2006 yhteensä 1500 KONE Oyj:n B-sarjan osaketta.

Osakemerkintöjä vastaava osakepääoman korotus on tarkoitus merkitä kaupparekisteriin 11.8.2006 mennessä aiemmin ilmoitetun osakemerkintäaikataulun mukaisesti. Uudet osakkeet otetaan kaupankäynnin kohteeksi Helsingin Pörssissä yhdessä vanhojen B-sarjan osakkeiden kanssa kaupparekisterimerkinnän jälkeen.

Jukka Ala-Mello
johtaja, hallituksen sihteeri

Jukka Ala-Mello, johtaja, hallituksen sihteeri, puh. 0204 75 4226

KONE on yksi maailman johtavista hissi- ja liukuporrasyhtiöistä. Se tarjoaa asiakkailleen edistyksellisiä hissejä ja liukuportaita sekä monipuolisia ratkaisuja niiden kunnossapitoon ja modernisointiin. KONE huoltaa myös rakennusten automaattiovia. Vuonna 2005 KONEen liikevaihto oli 3,2 miljardia euroa ja henkilöstömäärä noin 27 000. Yhtiön B-sarjan osake on noteerattu Helsingin pörssissä.