KONE aloittaa omien osakkeiden hankinnan

Pörssitiedotteet Julkaistu 25.02.2008

KONE Oyj:n varsinainen yhtiökokous myönsi 25. helmikuuta 2008 hallitukselle valtuutuksen omien osakkeiden hankkimiseen ja edelleen luovuttamiseen. Valtuutuksen perusteella hallitus on päättänyt aloittaa osakkeiden hankinnan aikaisintaan 7. maaliskuuta 2008. Osakkeiden hankinta jatkuu kunnes toisin ilmoitetaan.
Omia osakkeita hankitaan yhtiön pääomarakenteen kehittämiseksi, yrityskauppojen ja muiden järjestelyiden rahoittamiseksi ja toteuttamiseksi, yhtiön osakepohjaisten kannustinjärjestelmien toteuttamiseksi tai muutoin edelleen luovutettaviksi tai mitätöitäviksi. Osakkeita voidaan hankkia yhteensä enintään 25 570 000 kappaletta niin, että A-sarjan osakkeita voidaan hankkia enintään 3 810 000 kappaletta ja B-sarjan osakkeita enintään 21 760 000 kappaletta ottaen kuitenkin huomioon osakeyhtiölain määräykset yhtiön hallussa olevien omien osakkeiden enimmäismäärästä. KONE-konsernilla on tällä hetkellä hallussaan 5 231 506 omaa osaketta.
Hankittavien osakkeiden vähimmäis- ja enimmäisvastike määräytyy sekä A- että B-sarjan osakkeen osalta hankintapäivänä OMX:n Pohjoismaisessa Pörssissä Helsingissä B-sarjan osakkeelle määräytyvän kaupankäyntikurssin perusteella.
KONE on yksi maailman johtavista hissi- ja liukuporrasyhtiöistä. Se tarjoaa asiakkailleen edistyksellisiä hissejä ja liukuportaita sekä monipuolisia ratkaisuja niiden kunnossapitoon ja modernisointiin. KONE huoltaa myös rakennusten automaattiovia. Vuonna 2007 KONEen liikevaihto oli 4,1 miljardia euroa ja henkilöstömäärä noin 32 500. Yhtiön B-sarjan osake noteerataan OMX:n Pohjoismaisessa Pörssissä Helsingissä.
Jukka Ala-Mello, hallituksen sihteeri, puh. 0204 75 4226
Jukka Ala-Mello