• ETUSIVU
  • Uutiset ja taustat
  • Tiedotteet
  • 2002-07-23 Kone Finance Oy:n julkinen ostotarjous Partek Oyj Abp:n osakkeista ja niihin osakeyhtiölain mukaan oikeuttavista arvopapereista - täydennys tarjousasiakirjaan

Pörssitiedotteet Julkaistu 23.07.2002

TIEDOTTA EI SAA JULKAISTA YHDYSVALLOISSA, JAPANISSA, KANADASSA TAI AUSTRALIASSA
Kone Finance Oy (”Kone”) on Partek Oyj Abp:n (“Partek”) hallituksen myötävaikutuksella suorittanut ns. due diligence –tarkastuksen Partekissa. Tässä tarkastuksessa ei havaittu mitään kokonaisuutena arvioiden yhtiön arvon tai taloudelliseen asemaan haitallisesti vaikuttavia seikkoja ja tältä osin tarjouksen toteuttamisen edellytykset ovat täyttyneet.
Kone julkisti ostotarjouksen Partekin osakkeista ja niihin osakeyhtiölain mukaan oikeuttavista arvopapereista 20.5.2002. Tarjousaika alkoi 18.6.2002 ja päättyy alustavasti 16.8.2002. Sekä Partekin suurimmat osakkeenomistajat että Partekin hallitus yksimielisesti tukevat Koneen tarjousta.
Partekin osakkeenomistajan tai osakkeisiin oikeuttavien arvopapereiden omistajan, joka haluaa hyväksyä tarjouksen, tulee kääntyä omaisuudenhoitajansa puoleen tai vaihtoehtoisesti ottaa yhteyttä Nordea Pankin omaisuuspalvelukonttoriin. Lisätietoja hyväksymismenettelystä antaa Nordea Securities, puhelin (09) 4785 031.
Tarjousasiakirja on saatavilla Helsingin Pörssin HEXGATE–tiedotus- ja neuvontapisteessä osoitteessa Fabianinkatu 14, 00100 Helsinki sekä järjestäjän, Nordea Securities Corporate Finance Oy:n, rekisteröidystä toimipisteessä, osoitteessa Pohjoisesplanadi 33 A, 00100 Helsinki. Lisäksi tarjousasiakirja on saatavilla Nordea Pankki Suomi Oyj:n (”Nordea Pankki”) omaisuuspalvelukonttoreissa sekä Internetistä osoitteissa www.nordeasecurities.com ja www.kone.com sekä www.nordea.fi.
Kone Oyj
Tapio Hakakari
hallituksen sihteeri
Kone Finance Oy
Aimo Rajahalme
hallituksen puheenjohtaja
Tiedotetta ei saa julkistaa tai jakaa kokonaan tai osin Yhdysvaltoihin, Kanadaan, Australiaan tai Japaniin tai näissä maissa.
Tarjousta ei suoraan tai välillisesti tehdä Yhdysvalloissa tai kohdisteta Yhdysvaltoihin, käyttäen postilaitosta tai mitään osavaltioiden välisen tai kansainvälisen kaupan välineitä (sisältäen muun muassa telefaksin, teleksin, puhelimen tai internetin) eikä tarjousta suoraan tai välillisesti tehdä Kanadassa, Australiassa tai Japanissa, eikä sitä myöskään kohdisteta näihin maihin.