KONE hakee 2005C-optio-oikeuksien listaamista

Pörssitiedotteet Julkaistu 17.03.2008

KONE hakee 2005C-optio-oikeuksia julkisen kaupankäynnin kohteeksi OMX:n Pohjoismaisen Pörssin (Helsinki) pörssilistalle 1.4.2008 alkaen. Optio-oikeudet on tarkoitus liittää arvo-osuusjärjestelmään 31.3.2008 alkaen.

2005C-optio-oikeuksia on yhteensä 2 000 000 kappaletta, joista kukin oikeuttaa sen haltijan merkitsemään kaksi (2) KONE Oyj:n B-sarjan osaketta. Yhteensä 2005C-optio-oikeuksilla voi merkitä enintään 4 000 000 uutta B-sarjan osaketta. Optio-oikeuksista 522 000 kappaletta on KONE Oyj:n tytäryhtiön KONE Capital Oy:n hallussa.
Tämänhetkinen merkintähinta 2005C-optio-oikeuksilla on 12,55 euroa osakkeelta. Optioehtojen mukaan merkintähintaa alennetaan ennen osakemerkintää päätettävien osinkojen määrällä. Osakkeiden merkintäaika alkaa 1.4.2008 ja päättyy 30.4.2010. Osakkeita voidaan merkitä vuosittain 1.3.-30.11. välisenä aikana. Osakkeiden merkintäpaikkana toimii Carnegie Investment Bank Ab, Finland Branch.
Optio-oikeuksien 2005C myöntämisen perustelut ja alkuperäiset ehdot on julkistettu pörssitiedotteella 24.10.2005. Optio-oikeuksien päivitetyt ehdot ovat kokonaisuudessaan nähtävissä yhtiön kotisivuilla osoitteessa www.kone.com.
Osakemerkintöjen perusteella tehtävät osakepääoman korotukset rekisteröidään vuonna 2008 seuraavan aikataulun mukaisesti:

Viimeinen osakemerkintäpäiväHallituksen käsittelyOsakepääoman korotuksen
rekisteröinti viimeistään
17.4.200822.4.200830.4.2008
17.7.200822.7.20088.8.2008
16.10.200821.10.200831.10.2008
30.11.200815.12.200831.12.2008

KONE on yksi maailman johtavista hissi- ja liukuporrasyhtiöistä. Se tarjoaa asiakkailleen edistyksellisiä hissejä ja liukuportaita sekä monipuolisia ratkaisuja niiden kunnossapitoon ja modernisointiin. KONE huoltaa myös rakennusten automaattiovia. Vuonna 2007 KONEen liikevaihto oli 4,1 miljardia euroa ja henkilöstömäärä yli 32 500. Yhtiön B-sarjan osake noteerataan OXM:n Pohjoismaisessa Pörssissä Helsingissä.
Jukka Ala-Mello, hallituksen sihteeri, puh. 0204 75 4226
Jukka Ala-Mello