Valtra Wins Major Order in Iran

Lehdistötiedotteet Julkaistu 23.06.2003

KONEen materiaalinkäsittelyliiketoimintaan kuuluva Valtra on saanut Iranista 500 traktorin tilauksen.

Traktorit ovat 140-hevosvoimaisia, kuusisylinterisiä Valtra 8400 -traktoreita. Kauppaan kuuluu myös varaosia ja monipuolista koulutusta. Tilaus on suurin yksittäinen Valtran koskaan saama tilaus.

Traktorit valmistetaan Valtran Suolahden tehtaalla Suomessa ja ne toimitetaan Iraniin tämän vuoden aikana. Paikalliset viljelijät saavat Iranin Maatalouspankilta rahoitusta traktorien hankkimista varten. Iranin tavoitteena on lisätä maatalouden tehokkuutta, minkä vuoksi maan maatalousministeriö on arvioinut Iranin tarvitsevan yli 15 000 uutta traktoria lähivuosien aikana.

Tapio Hakakari
hallituksen sihteeri

Outi-Maria Liedes

Ilkka Hakala, toimitusjohtaja, Valtra Oy Ab, puh. 0400 824 696
Outi-Maria Liedes, viestintäjohtaja, KONE, puh. 0204 75 4501

KONE on globaali palvelu- ja konepajayritys, joka on erikoistunut ihmisten ja tavaroiden kuljettamiseen. Yhtiön vuotuinen liikevaihto on 5,5 miljardia euroa ja henkilöstön määrä lähes
35 000. KONEen B-osake on listattu Helsingin Pörssissä.