KONE modernisoi 14 aseman hissit Hong Kongin metro- ja pikaraitiotieverkostossa

Lehdistötiedotteet Julkaistu 15.03.2019

KONE Oyj, lehdistötiedote, 15.3.2019

KONE on saanut sopimuksen hissien modernisoinnista 14:llä Hong Kongin metro- ja pikaraitioverkostoon (Mass Transit Railway, MTR) kuuluvalla metroasemalla. Verkostossa on 93 metroasemaa ja 68 pikaraitiotieasemaa, ja matkustajia on tavallisena arkipäivänä noin 5,8 miljoonaa.

KONEen toimitus sisältää 26 konehuoneetonta KONE MonoSpace® -hissiä, joilla korvataan nykyiset hydrauliset matkustajahissit 14:llä verkoston asemalla.

"Hongkongin MTR-verkosto luokitellaan yleisesti maailman parhaimpiin joukkoliikennejärjestelmiin. Konelaiset ovat olleet mukana vaativissa infrastruktuuriprojekteissa ympäri maailmaa, ja olen ylpeä, että tähän osaamiseen ja kokemukseen perustuvat ratkaisumme on valittu sujuvoittamaan liikkumista Hong Kongissa", toteaa KONEen Kiinan aluejohtaja William B. Johnson.

Rakennuttajana toimii MTR Corporation Ltd.

Tilaus kirjattiin vuoden 2018 viimeiselle neljännekselle.

Hanna Rutanen, viestintäjohtaja, ulkoinen viestintä, KONE Oyj, puh. +358 41 5071361, media@kone.com

Aikaisemmin osoitteessa https://www.kone.com/fi/uutiset-ja-taustat/tiedotteet/ julkaistuja tiedotteita:
30.08.2018: KONEelle jälleen julkisen liikenteen liukuporrastilaus Kiinaan, Wuxin metrolinjalle 3
10.07.2018: KONEelle 107 liukuportaan ja hissin tilaus Ningbon metrolinjaan nro 4 Kiinassa
09.03.2018: KONEelle lisätilauksia Zhengzhoun metrolinjaan Kiinassa

KONEen tavoitteena on tehdä kaupungeista parempia paikkoja elää. Olemme alallamme yksi maailman johtavista yrityksistä. Valmistamme hissejä, liukuportaita ja automaattiovia sekä tarjoamme ratkaisuja laitteiden huoltoon ja modernisointiin rakennusten koko elinkaaren ajan. Teemme ihmisten liikkumisesta korkeammissa ja älykkäämmissä rakennuksissa turvallista, mukavaa ja luotettavaa. Vuonna 2018 KONEen liikevaihto oli 9,1 miljardia euroa, ja vuoden lopulla henkilöstömäärä oli yli 57 000. Yhtiön B-sarjan osake noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä.