KONE modernisoi hissit ja helpottaa matkustajien kulkua kuudella Lontoon vilkkaalla metroasemalla

Lehdistötiedotteet Julkaistu 03.01.2014

KONE Oyj, lehdistötiedote, 3.1.2014

KONE on saanut tilauksen 15 hissin täydellisestä uudistamisesta ja neljän hissin modernisoinnista Lontoon metron kuudella vilkkaalla asemalla. Tilaus on osa laajempaa metron kehittämissuunnitelmaa.

Räätälöidyt KONE MiniSpace(TM) -hissit, jotka on varustettu KONE EcoDisc® -koneistoilla, kuljettavat jopa 50 henkilöä kerralla katutasolta laituritasolle. Esimerkiksi Bankin asemalla KONEen uudet hissit kuljettavat yli 4 000 ihmistä tunnissa varmistaen ihmisvirtojen sujuvan liikkumisen ruuhka-aikoina. Hissit varustetaan KONE E-Link -etävalvontajärjestelmällä, jolla varmistetaan laitteiden korkea käyttöaste.

"Yhteistyömme Lontoon metron kanssa on jatkunut jo pitkään, ja olemme iloisia, että pääsemme jälleen parantamaan metron käyttäjien matkustuskokemusta. Hissien modernisointi parantaa niiden luotettavuutta ja minimoi käyttökatkokset maailman vilkkaimpiin kuuluvassa metrossa", toteaa KONE Ison-Britannian toimitusjohtaja Michael Williams.

Työt aloitetaan Gloucester Road -aseman hissistä vuonna 2014, ja viimeiset asennustyöt suoritetaan Lambeth Northin asemalla vuonna 2017. Sopimus sisältää myös hissien  kunnossapitosopimuksen vuoteen 2034 asti sekä tarpeen mukaan hissien modernisointia. KONE vastaa tällä hetkellä 150 liukuportaan ja 45 hissin kunnossapidosta ja huoltaa siten kolmasosaa metron laitekannasta.

Tilaus kirjattiin vuoden 2013 neljännelle neljännekselle.

Anne Korkiakoski, markkinointi- ja viestintäjohtaja, KONE Oyj, puh. 0204 75 4775, anne.korkiakoski@kone.com

Aikaisemmin osoitteessa www.kone.com/lehdistö julkaistuja uutisia KONEen saamista tilauksista:
- 1.10.2012 KONE toimittaa hissejä uusille Crossrail-asemille Lontoon keskustaan

Lue lisää KONEen ja Lontoon metron välisestä yhteistyöstä People Flow -lehden numerosta 9 (englanniksi)

KONE kuuluu alansa johtaviin yrityksiin ja tarjoaa asiakkailleen edistyksellisiä hissejä, liukuportaita ja automaattiovia sekä monipuolisia ratkaisuja niiden huoltoon ja modernisointiin. Eri asiakasryhmien tarpeiden ymmärtäminen on ohjannut yhtiön toimintaa jo sadan vuoden ajan. KONEen tavoitteena on tarjota paras käyttäjäkokemus kehittämällä ja toimittamalla ratkaisuja, jotka mahdollistavat ihmisten liikkumisen rakennuksissa sujuvasti, turvallisesti, mukavasti ja viivytyksettä yhä enemmän kaupungistuvassa ympäristössä. Vuonna 2012 KONEen liikevaihto oli 6,3 miljardia euroa ja henkilöstömäärä noin 40 000. Yhtiön B-sarjan osake noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä.