KONE modernisoi Seattle-Tacoman lentokentän liukuportaat

Lehdistötiedotteet Julkaistu 14.06.2011

KONE on saanut tilauksen Seattle-Tacoman kansainvälisen lentokentän liukuportaiden modernisointiprojektiin. KONE toimittaa Washingtonin osavaltiossa sijaitsevan Seattle-Tacoman lentokentän terminaaliin yhteensä 44 liukuporrasta. Toimitukset alkavat heinäkuun lopussa 2011, ja projektin on määrä olla valmis kesäkuussa 2013.

Kahden uuden liukuportaan lisäksi projektissa uusitaan kokonaan tai modernisoidaan yhteensä 42 liukuporrasta mm. kymmenellä KONE EcoMod® -ratkaisulla. KONE on tehnyt rakennusyhtiö Turnerin kanssa suunnitelman, joka aiheuttaa mahdollisimman vähän häiriöitä lentokentän käytölle mutta maksimoi energiatehokkuuden.

”Lentokentän käyttäjät odottavat liukuportaiden toimivan”, toteaa lentokentän omistavan Port of Seattle Commissionin johtaja Bill Bryant. ”Vihdoinkin pääsemme toteuttamaan tämän projektin. Se leikkaa huomattavasti korjauskustannuksiamme ja parantaa energiatehokkuuttamme.”

Uusissa liukuportaissa on entistä energiatehokkaammat koneistot ja ominaisuuksia, jotka säätävät liukuportaan tehoa ja nopeutta kuormituksen ja käytön mukaan. Energiatehokkuuden odotetaan paranevan nykyisiin liukuportaisiin verrattuna 20 prosenttia. Uusien laitteiden arvioidaan tuovan säästöjä korjauskustannuksissa, lyhentävän huoltojen aiheuttamia toimintakatkoksia ja parantavan asiakaspalvelua.

”Olemme todella tyytyväisiä, että 41-vuotinen yhteistyömme Sea-Tacin kanssa saa jatkoa”, toteaa Vance Tang, KONEen Pohjois-Amerikan aluejohtaja. ”Laadukkaat laite- ja palveluratkaisumme takaavat matkustajien turvallisen liikkumisen lentokentällä. Tavoitteenamme on aina tarjota parasta mahdollista palvelua asiakkaillemme sekä miljoonille tuotteitamme päivittäin käyttäville ihmisille.”

KONEen liukuportaat ovat energiatehokas valinta suurten ihmismäärien liikuttamiseen lentokentän eri tasojen välillä. Laitteet ovat käyttäjälleen mukavia ja hiljaisia eikä askelketjussa käytetä voiteluöljyä. KONE EcoMod on innovatiivinen ratkaisu vanhan liukuportaan täydelliseen modernisointiin vanhaa runkoa irrottamatta. Nämä KONEen ratkaisut vastaavat parhaiten Seattle-Tacoman lentoaseman tarpeita.

KONEella on mittava kokemus yhteistyöstä lentoasemien kanssa. Yhtiö on tehnyt laitetoimituksia mm. Yhdysvaltain kymmenelle vilkkaimmin liikennöidylle lentokentälle, kuten McCarranin, San Diegon ja Los Angelesin kansainvälisille lentokentille.

Tilaus kirjattiin vuoden 2011 ensimmäiselle neljännekselle.

Anne Korkiakoski, markkinointi- ja viestintäjohtaja, KONE Oyj, puh. 0204 75 4775

2011-06-14 KONE modernisoi Seattle-Tacoman lentokentän liukuportaat