KONE myi Oy Sisu Auto Ab:n

Lehdistötiedotteet Julkaistu 05.03.2004

KONE Oyj on allekirjoittanut sopimuksen Oy Sisu Auto Ab:n osakekannan myymisestä suomalaisen sijoittajaryhmän ja Oy Sisu Auto Ab:n toimivan johdon muodostamalle Suomen Autoteollisuus Oy:lle.

KONE tulee yritykseen vähemmistöosakkaaksi alle 20 prosentin osakeomistuksella. Kaupalla ei ole vaikutusta KONEen tulokseen.

Oy Sisu Auto Ab järjestää tiedotustilaisuuden 5.3.2004 klo 13.30 osoitteessa Sisu Airport, Ansatie 7, 01740 Vantaa.

Tapio Hakakari

hallituksen sihteeri

Aimo Rajahalme

talousjohtaja

Kari Heinistö, varatoimitusjohtaja
Kone Cargotec, puh. 0400 530 820

Nils Hagman, toimitusjohtaja
Oy Sisu Auto Ab, puh. 0400 775 024

KONE on globaali palvelu- ja konepajayritys, joka on erikoistunut ihmisten ja tavaroiden kuljettamiseen. Se koostuu kahdesta liiketoimintaryhmästä, jotka ovat KONE Hissit ja liukuportaat ja Kone Cargotec. KONE Hissit ja liukuportaat myy, valmistaa, asentaa, huoltaa ja modernisoi hissejä ja liukuportaita sekä huoltaa rakennusten automaattiovia. Kone Cargotec toimittaa tuotteita ja ratkaisuja helpottamaan tavaroiden siirtelyä ja kuormaamista. KONEen B-osake on listattu Helsingin Pörssissä.

Oy Sisu Auto Ab valmistaa järeitä Sisu kuorma-autoja ja tuo maahan Renault kuorma-autoja. Sisu Auto vastaa molempien merkkien myynnistä, huollosta ja varaosatoiminnoista. Sisu Autolla on maan laajin 42 huoltokorjaamoa käsittävä verkosto. Yhtiön liikevaihto on noin 125 milj. euroa ja sen palveluksessa on 540 työntekijää.

www.sisuauto.com

2004-03-05 KONE myi Oy Sisu Auto Ab:n