KONE nimittää Thomas Hinnerskovin aluejohtajaksi ja johtokunnan jäseneksi

Pörssitiedotteet Julkaistu 26.04.2016

KONE Oyj, pörssitiedote, 26. huhtikuuta 2016 klo 14.00

KONE nimittää Thomas Hinnerskovin aluejohtajaksi ja johtokunnan jäseneksi

Thomas Hinnerskov (45) on nimitetty Keski-ja Pohjois-Euroopan aluejohtajaksi. Hänestä tulee KONEen johtokunnan jäsen, ja hän raportoi toimitusjohtaja Henrik Ehrnroothille. Thomas Hinnerskov aloittaa tehtävässään viimeistään 1.10.2016.

Thomas Hinnerskov seuraa työssään Noud Veegeriä, joka hiljattain lopetti KONEen palveluksessa siirtyäkseen uusien haasteiden pariin.  Väliaikaisena Keski-ja Pohjois-Euroopan aluejohtajana toimii KONEen yritysostoista, strategisista alliansseista, lakiasioista sekä Venäjästä vastaava johtaja Klaus Cawén.

Thomas Hinnerskov siirtyy KONEelle globaalin kiinteistö- ja toimialapalveluyritys ISS A/S palveluksesta, missä hän on johtoryhmän jäsen ja toiminut useissa johtotehtävissä. Viimeksi hän on toiminut ISS A/S Länsi-Euroopan aluejohtajana ja ennen sitä Aasian ja Tyynenmeren aluejohtajana. Ennen 2003 alkanutta ISS-uraansa hän työskenteli McKinseyn ja investointipankki Gudme Raaschoun palveluksessa. Thomas Hinnerskov on kauppatieteiden maisteri Kööpenhaminan kauppakorkeakoulusta.

"Toivotan Thomasin lämpimästi tervetulleeksi KONEelle. Hänellä on vahva tausta palveluliiketoiminnan kannattavasta kasvattamisesta ja asiakaskeskeisen organisaatiokulttuurin kehittämisestä useilta maantieteellisiltä alueilta. Hänen vahvuutensa istuvat erinomaisesti meidän strategisiin tavoitteisiimme", sanoo Henrik Ehrnrooth.

Kerttu Tuomas, henkilöstöjohtaja, puh. 0204 75 4373

Henrik Ehrnrooth

Kerttu Tuomas
henkilöstöjohtaja

KONEen tavoitteena on tehdä kaupungeista parempia paikkoja elää. Olemme alallamme yksi maailman johtavista yrityksistä. Valmistamme hissejä, liukuportaita ja automaattiovia sekä tarjoamme ratkaisuja laitteiden huoltoon ja modernisointiin rakennusten koko elinkaaren ajan. Teemme ihmisten liikkumisesta korkeammissa ja älykkäämmissä rakennuksissa turvallista, mukavaa ja luotettavaa. Vuonna 2015  KONEen liikevaihto oli 8,6 miljardia euroa ja vuoden 2015 lopulla henkilöstömäärä oli lähes 50 000. Yhtiön B-sarjan osake noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä.