Pörssitiedotteet Julkaistu 02.02.2007

KONE Oyj on nimittänyt Pohjois-Amerikan aluejohtajaksi Vance Tangin. Nimitys astuu voimaan 19. helmikuuta 2007. Vance Tangista tulee KONEen johtokunnan jäsen ja hän raportoi KONE Oyj:n pääjohtajalle, Matti Alahuhdalle.

Vance Tang seuraa Heimo Mäkistä, joka on toiminut tässä tehtävässä vuodesta 2004. Mäkinen on ollut KONEen palveluksessa vuodesta 1968 ja toiminut useissa KONEen johtotehtävissä. Mäkinen palaa Suomeen ja ottaa vastuulleen merkittävän teknologiaselvityshankkeen ennen suunniteltua eläkkeelle siirtymistään vuoden 2007 lopussa. Mäkisen asemapaikka on Hyvinkäällä.

Vance Tang siirtyy KONEelle Honeywellin Automaatio-yksiköstä, jossa hän on toiminut Building Control Solutions -liiketoiminnassa johtotehtävissä vuodesta 2004 lähtien. Tätä ennen hän on työskennellut useissa eri tehtävissä Trane-yhtiössä vuosina 1990–2004. Koulutukseltaan Vance Tang on sekä sähkö- ja tietotekniikan insinööri että MBA.

”Vance Tang jatkaa Heimo Mäkisen johdolla menestyksellisesti aloitettuja kehitysohjelmia. Hän tuo muutosprosessiimme merkittävää lisäarvoa vahvalla johtajakokemuksellaan yrityksistä, jotka toimittavat tuote- ja palveluratkaisuja kiinteistöjen omistajille. Lisäksi hän tuo johtokuntatyöskentelyymme tervetullutta pohjoisamerikkalaista paikallistuntemusta”, Matti Alahuhta toteaa.

Kerttu Tuomas
henkilöstöjohtaja

Matti Alahuhta, pääjohtaja, puh. 0204 75 4213
Kerttu Tuomas, henkilöstöjohtaja, puh. 0204 75 4373
Minna Mars, viestintäjohtaja, puh. 0204 75 4501

KONE on yksi maailman johtavista hissi- ja liukuporrasyhtiöistä. Se tarjoaa asiakkailleen edistyksellisiä hissejä ja liukuportaita sekä monipuolisia ratkaisuja niiden kunnossapitoon ja modernisointiin. KONE huoltaa myös rakennusten automaattiovia. Vuonna 2006 KONEen liikevaihto oli 3,6 miljardia euroa ja henkilöstömäärä noin 29 000. Yhtiön B-sarjan osake on noteerattu Helsingin Pörssissä.

2007-02-02 KONE nimittää Vance Tangin Pohjois-Amerikan aluejohtajaksi ja KONEen johtokunnan jäseneksi