KONE ostaa hissiyhtiön Kanadasta

Lehdistötiedotteet Julkaistu 12.01.2007

KONE on sopinut Kanadan Suur-Toronton alueella sijaitsevan MIRO Elevators Limited -huoltoyhtiön ostosta. Yhtiön koko osakepääoma siirretään KONEelle tammikuun lopussa.

MIRO Elevators Limited tarjoaa hissien huoltoa ja modernisointia sekä niihin liittyviä palveluja asuinrakentamis- ja kaupalliselle sektorille. Yhtiöllä on huoltokannassaan noin 1 200 laitetta. ”Kaupan myötä huoltotiheytemme ja henkilöstömme vahvistuu Suur-Toronton alueella, mikä tukee Kanadan toimintojemme kannattavaa kasvua. Yli 20 vuotisen historiansa aikana MIRO on saavuttanut vankan maineen asiakaslähtöisyydellään ja toimintansa erinomaisuudella”, toteaa Heimo Mäkinen, KONEen Pohjois-Amerikan aluejohtaja.

Heimo Mäkinen
Pohjois-Amerikan aluejohtaja

Minna Mars, viestintäjohtaja, puh. 050 384 9440

KONE on yksi maailman johtavista hissi- ja liukuporrasyhtiöistä. Se tarjoaa asiakkailleen edistyksellisiä hissejä ja liukuportaita sekä monipuolisia ratkaisuja niiden kunnossapitoon ja modernisointiin. KONE huoltaa myös rakennusten automaattiovia. Vuonna 2005 KONEen liikevaihto oli 3,2 miljardia euroa ja henkilöstömäärä noin 27 000. Yhtiön B-sarjan osake on noteerattu Helsingin Pörssissä.