KONE ostaa hissiyhtiön Ranskasta

Lehdistötiedotteet Julkaistu 13.03.2008

KONE on ostanut ranskalaisen ARA Lyon -hissiyhtiön. ARA Lyon huoltaa ja modernisoi hissejä pääasiassa Lyonin alueella. Yhtiö myy myös uusia laitteita.

Yrityskauppa vahvistaa KONEen asemaa Ranskan toiseksi merkittävimmällä kaupunkialueella, minkä lisäksi kaupan myötä syntyvät synergiaedut mahdollistavat KONEen palvelutarjonnan parantamisen entisestään Lyonin alueella.

ARA Lyonissa työskentelee 37 henkilöä ja sen huoltokannassa on tällä hetkellä noin 1 200 hissiä. Yhtiön toiminnot liitetään KONEen Rhône-Alpsin huoltopiiriin.

KONE on yksi maailman johtavista hissi- ja liukuporrasyhtiöistä. Se tarjoaa asiakkailleen edistyksellisiä hissejä ja liukuportaita sekä monipuolisia ratkaisuja niiden kunnossapitoon ja modernisointiin. KONE huoltaa myös rakennusten automaattiovia. Vuonna 2007 KONEen liikevaihto oli 4,1 miljardia euroa ja henkilöstömäärä yli 32 500. Yhtiön B-sarjan osake noteerataan OMX:n Pohjoismaisessa Pörssissä Helsingissä.

Minna Mars, viestintäjohtaja, puh. 0204 75 4501 tai 050 384 9440