KONE ostaa hissiyhtiön Ranskasta

Lehdistötiedotteet Julkaistu 21.06.2006

KONE on sopinut Ranskan Lillessä sijaitsevan hissiyhtiö Evin SAS:n ostosta. Yhtiön liikevaihto vuonna 2005 oli 14 miljoonaa euroa ja se työllistää vähän yli sata henkilöä.

Evin SAS asentaa, huoltaa ja modernisoi hissejä ja rakennusten automaattiovia. Yrityskauppa vahvistaa KONEen markkinajohtajuutta hissi- ja automaattiovien liiketoiminnoissa ja parantaa sen asemaa eri puolilla Ranskaa.

Klaus Cawén
johtaja

Minna Mars, viestintäjohtaja, puh. 050 384 9440

KONE on yksi maailman johtavista hissi- ja liukuporrasyhtiöistä. Se tarjoaa asiakkailleen edistyksellisiä hissejä ja liukuportaita sekä monipuolisia ratkaisuja niiden kunnossapitoon ja modernisointiin. KONE huoltaa myös rakennusten automaattiovia. Vuonna 2005 KONEen liikevaihto oli 3,2 miljardia euroa ja henkilöstömäärä noin 27 000. Yhtiön B-sarjan osake on noteerattu Helsingin Pörssissä.