KONE Oyj : Muutos KONE Oyj:n omien osakkeiden omistuksessa

Pörssitiedotteet Julkaistu 01.08.2014

KONE Oyj, pörssitiedote, 1.8.2014 klo 9.45

KONE Oyj:lle on palautunut 24 000 yhtiön omaa B-sarjan osaketta vastikkeetta KONE Oyj:n osakepalkkiojärjestelmän 2013-2015 ehtojen mukaisesti.

Osakkeet palautuivat 1.8.2014, ja palautuksen jälkeen KONE Oyj:llä on hallussaan 9 683 398 omaa B-sarjan osakettaan.

Jukka Ala-Mello, hallituksen sihteeri, puh. 0204 75 4226

Jukka Ala-Mello
Hallituksen sihteeri

Eriikka Söderström
Talousjohtaja

KONE on yksi maailman johtavista hissi- ja liukuporrasyhtiöistä.  Tavoitteenamme on tarjota paras käyttäjäkokemus kehittämällä ja toimittamalla ratkaisuja, jotka mahdollistavat ihmisten liikkumisen rakennuksissa sujuvasti, turvallisesti, mukavasti ja viivytyksettä yhä enemmän kaupungistuvassa ympäristössä. KONE tarjoaa asiakkailleen edistyksellisiä hissejä, liukuportaita, automaattiovia ja integroituja ratkaisuja parantamaan käyttäjäkokemusta rakennuksissa ja niiden välillä.  KONEen palvelut kattavat rakennuksen koko elinkaaren, alkaen suunnittelupalveluista aina laitteiden huoltoon, korjauksiin ja modernisointiin.  Vuonna 2013 KONEen liikevaihto oli 6,9 miljardia euroa ja vuoden 2013 lopulla henkilöstömäärä yli 43 000. Yhtiön B-sarjan osake noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä.