KONE Oyj: Muutoksia johtokunnassa - KONE perustaa uuden teknologia- ja innovaatioyksikön

Pörssitiedotteet Julkaistu 17.09.2015

KONE Oyj, pörssitiedote, 17. syyskuuta 2015 klo 13.15

Muutoksia johtokunnassa  - KONE perustaa uuden teknologia- ja innovaatioyksikön

KONE perustaa uuden teknologia- ja innovaatioyksikön ja nimittää teknologiajohtajaksi Tomio Pihkalan (40). Hän on toiminut useissa eri tehtävissä KONEella vuodesta 2001 ja ollut johtokunnan jäsen vuodesta 2013 alkaen, vastuualueenaan Operations Development.

Teknologia- ja innovaatioyksikkö tuo yhteen KONEen tutkimus- ja kehitystoiminnot sekä IT-organisaation.

"Uusi teknologia- ja innovaatioyksikkömme auttaa meitä vauhdittamaan kehitystämme muuttuvassa liiketoimintaympäristössä. Digitalisaation luomat mahdollisuudet ovat alallamme yhä merkittävämpiä. Näemme paljon uusia mielenkiintoisia keinoja parantaa asiakas- ja käyttäjäkokemusta sekä toimintamme laatua ja tuottavuutta. Tomiolla on  vahva teknologiatausta ja tulevaisuuteen katsova ajattelutapa, joten hän on erinomainen henkilö tähän uuteen rooliin," sanoo Henrik Ehrnrooth, KONEen toimitusjohtaja.

Mikko Korte (46) on nimitetty johtokunnan jäseneksi vastuualueenaan Operations Development. Hän vastaa asennus-, laatu-, turvallisuus- ja ympäristötoiminnoista.

Mikko Kortteella on kahdenkymmenen vuoden kansainvälinen kokemus useista johtotehtävistä KONEella. Viimeksi hän on johtanut KONEen uuslaiteliiketoimintaa Amerikan alueella.

"Mikolla on kattava kokemus sekä useilta liiketoiminnan osa-alueilta että eri maantieteellisiltä alueiltamme. Olen varma, että hänen vahva johtamisotteensa ja kokemuksensa tuottavuuden ja laadun kehittämisessä tulevat entisestään parantamaan kilpailukykyämme."

Tomio Pihkala ja Mikko Korte raportoivat KONEen toimitusjohtaja Henrik Ehrnroothille. Molemmat nimitykset astuvat voimaan 1. tammikuuta 2016.

Max Alfthan, viestintä- ja markkinointijohtaja, KONE Oyj, puh. 0204 75 4775

Kerttu Tuomas, henkilöstöjohtaja, KONE Oyj, puh. 0204 75 4373

Kuva- ja haastattelupyynnöt: Liisa Kivelä, viestintäjohtaja, puh. 0204 75 4330, tai media@kone.com

Henrik Ehrnrooth

Kerttu Tuomas
henkilöstöjohtaja

KONE on yksi maailman johtavista hissi- ja liukuporrasyhtiöistä. Tavoitteenamme on tarjota paras käyttäjäkokemus kehittämällä ja toimittamalla ratkaisuja, jotka mahdollistavat ihmisten liikkumisen rakennuksissa sujuvasti, turvallisesti, mukavasti ja viivytyksettä yhä enemmän kaupungistuvassa ympäristössä. KONE tarjoaa asiakkailleen edistyksellisiä hissejä, liukuportaita, automaattiovia ja integroituja ratkaisuja parantamaan käyttäjäkokemusta rakennuksissa ja niiden välillä. KONEen palvelut kattavat rakennuksen koko elinkaaren, alkaen suunnittelupalveluista aina laitteiden huoltoon, korjauksiin ja modernisointiin. Vuonna 2014 KONEen liikevaihto oli 7,3 miljardia euroa ja vuoden 2014 lopulla henkilöstömäärä yli 47 000. Yhtiön B-sarjan osake noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä.