KONE Oyj hakee optio-oikeuksien 2010 listaamista

Pörssitiedotteet Julkaistu 14.03.2013

KONE Oyj, pörssitiedote,14.3.2013 klo 9.30

KONE Oyj hakee optio-oikeuksia 2010 julkisen kaupankäynnin kohteeksi NASDAQ OMX Helsinki Oy:n pörssilistalle 2.4.2013 alkaen.

Optio-oikeuksia 2010 on yhteensä 3.000.000 kappaletta, joista kukin oikeuttaa yhteen (1) B-sarjan osakkeeseen. Yhteensä optio-oikeudet 2010 oikeuttavat enintään 3.000.000 KONE Oyj:n B-sarjan osakkeeseen. Optio-oikeuksista 896.000 kappaletta on KONE Oyj:n tytäryhtiön KONE Capital Oy:n hallussa. KONE Oyj:n hallitus on päättänyt optio-oikeuksien ehtojen mukaisesti, että optio-oikeuksien haltijoille annetaan osakemerkinnässä yhtiön uusia B-sarjan osakkeita.

Tämänhetkinen osakkeen merkintähinta optio-oikeuksilla 2010 on 29,45 euroa osakkeelta. Optio-oikeudella merkittävän osakkeen hintaa on alennettu ehtojen mukaisesti ennen osakemerkintää päätettyjen osinkojen määrällä kunkin osingonjaon täsmäytyspäivänä.

KONE Oyj:n hallitus on todennut optio-ohjelman 2010 edellytysten toteutuneen ja päättänyt osakkeiden merkintäajan alkavan ehtojen mukaisesti 1.4.2013. Optio-oikeudet ovat tuosta ajankohdasta lukien vapaasti luovutettavissa. Merkintäaika päättyy 30.4.2015. Osakkeiden merkintäpaikka on Evli Pankki Oyj.

Optio-oikeuksien 2010 myöntämisen perustelut ja alkuperäiset ehdot on julkistettu pörssitiedotteella 20.7.2010. Optio-oikeuksien 2010 päivitetyt ehdot ovat kokonaisuudessaan nähtävillä yhtiön kotisivuilla osoitteessa www.kone.com.

Osakemerkintöjä optio-oikeuksilla 2010 voidaan tilikaudella 2013 tehdä seuraavasti:

Merkintä-/maksupäiväviimeistäänArvioitu rekisteröintipäivä
18.4.20138.5.2013
15.7.20139.8.2013
17.10.20136.11.2013
16.12.201331.12.2013

Tilivuoden 2013 päättymisen ja seuraavan varsinaisen yhtiökokouksen välillä hallitus ei käsittele osakemerkintöjä.

Jukka Ala-Mello, hallituksen sihteeri, puh. 0204 75 4226

Jukka Ala-Mello
Hallituksen sihteeri

Anne Korkiakoski
Markkinointi- ja viestintäjohtaja

KONE kuuluu alansa johtaviin yrityksiin ja tarjoaa asiakkailleen edistyksellisiä hissejä, liukuportaita ja automaattiovia sekä monipuolisia ratkaisuja niiden huoltoon ja modernisointiin. Eri asiakasryhmien tarpeiden ymmärtäminen on ohjannut yhtiön toimintaa jo sadan vuoden ajan. KONEen tavoitteena on tarjota paras käyttäjäkokemus kehittämällä ja toimittamalla ratkaisuja, jotka mahdollistavat ihmisten liikkumisen rakennuksissa sujuvasti, turvallisesti, mukavasti ja viivytyksettä yhä enemmän kaupungistuvassa ympäristössä. Vuonna 2012 KONEen liikevaihto oli 6,3 miljardia euroa ja henkilöstömäärä noin 40 000. Yhtiön B-sarjan osake noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä.