KONE Oyj hankkii omia osakkeitaan

Pörssitiedotteet Julkaistu 23.04.2003

Varsinaisessa yhtiökokouksessa 21. helmikuuta 2003 yhtiökokous myönsi hallitukselle valtuutuksen omien osakkeiden hankkimiseen ja edelleen luovuttamiseen. Valtuutuksen perusteella KONE Oyj:n hallitus on päättänyt aloittaa osakkeiden hankinnan aikaisintaan 30. huhtikuuta 2003. Osakkeiden hankinta jatkuu kunnes toisin ilmoitetaan.

Hankittuja osakkeita käytetään vastikkeena mahdollisissa yrityskaupoissa tai muissa järjestelyissä sekä yhtiön pääomarakenteen kehittämiseksi.

Osakkeita voidaan hankkia enintään 5 prosenttia yhtiön koko osakemäärästä siten, että A-sarjan osakkeita voidaan hankkia enintään 476 304 kappaletta ja B-sarjan osakkeita enintään
2 696 876 kappaletta ottaen kuitenkin huomioon osakeyhtiölain määräykset yhtiön hallussa olevien omien osakkeiden enimmäismäärästä. Yhtiön hallussa on tällä hetkellä 833 479 B-osaketta.

B-sarjan osakkeet hankitaan käypään hintaan julkisessa kaupankäynnissä Helsingin pörssissä. A-sarjan osakkeet hankitaan pörssin ulkopuolelta hintaan, joka on sama hinta kuin hankintapäivänä Helsingin Pörssissä yhtiön B-sarjan osakkeesta maksettu keskihinta.

Tapio Hakakari
hallituksen sihteeri

Outi-Maria Liedes

Tapio Hakakari, hallituksen sihteeri, KONE, puh. 0204 75 4226

KONE on globaali palvelu- ja konepajayritys, joka on erikoistunut ihmisten ja tavaroiden kuljettamiseen. Yhtiön vuotuinen liikevaihto on 5,5 miljardia euroa ja henkilöstön määrä lähes
35 000. KONEen B-osake on listattu Helsingin Pörssissä.
empty

2003-04-23 KONE Oyj hankkii omia osakkeitaan