KONE Oyj:n hallituksen pitkäaikainen puheenjohtaja Pekka Herlin on kuollut

Pörssitiedotteet Julkaistu 04.05.2003

KONE Oyj:n hallituksen pitkäaikainen puheenjohtaja Pekka Herlin menehtyi vaikeaan sairauteen 4. huhtikuuta 2003.

Pekka Herlin oli KONE Oyj:n hallituksen jäsen vuodesta 1954. Yhtiön varatoimitusjohtajana hän toimi 1962–64, toimitusjohtajana 1964–86 ja hallituksen puheenjohtajana vuodesta 1987 kuolemaansa saakka. Pekka Herlinin kaudella KONE kasvoi yritysostoihin perustuvan kansainvälistymisstrategian ja vahvan organisen kasvun ansiosta globaaliksi suuryritykseksi, jonka tuotteet ja palvelut ovat alansa johtavia.

KONEen yhtiöjärjestyksen mukaan yhtiökokous valitsee KONEen hallituksen puheenjohtajan. Pekka Herlinin kuoleman jälkeen hallituksen puheenjohtana toimii toistaiseksi yhtiön CEO ja hallituksen varapuheenjohtaja Antti Herlin.

Tapio Hakakari
hallituksen sihteeri

Outi-Maria Liedes

Tapio Hakakari, hallituksen sihteeri, KONE, puh. 0400 408 316