KONE Oyj:n optio-oikeudet 2004 A päälistalle

Pörssitiedotteet Julkaistu 30.03.2004

KONE Oyj:n vuoden 2004 optio-ohjelmaan liittyvät A-sarjan optio-oikeudet otetaan kaupankäynnin kohteeksi Helsingin Pörssin päälistalle 1.4.2004 alkaen.

Yksi KONE optio-oikeus 2004 A oikeuttaa merkitsemään kolme (3) KONEen B-sarjan osaketta (KONBS) hintaan 24,67 euroa osakkeelta. Optio-oikeuksia on 145.130 kappaletta ja niiden nojalla voidaan merkitä yhteensä 435.390 osaketta. Osakkeiden merkintäaika alkaa 1.4.2004 ja päättyy 31.3.2008. Vuosittainen merkintäaika on 2.1.-30.11. Optio-ohjelman ehtojen mukainen A-sarjan optio-oikeuksiin liittyvä erillinen käteisbonus on irronnut optio-oikeuksista 27.2.2004, jolloin yhtiön yhtiökokous vahvisti annettavien optio-oikeuksien määrän.

Tapio Hakakari
hallituksen sihteeri

Aimo Rajahalme
talousjohtaja

Tapio Hakakari, hallituksen sihteeri, puh. 020 475 4226

KONE on globaali palvelu- ja konepajayritys, joka on erikoistunut ihmisten ja tavaroiden kuljettamiseen. Se koostuu kahdesta liiketoimintaryhmästä, jotka ovat KONE Hissit ja liukuportaat ja Kone Cargotec. KONE Hissit ja liukuportaat myy, valmistaa, asentaa, huoltaa ja modernisoi hissejä ja liukuportaita sekä huoltaa rakennusten automaattiovia. Kone Cargotec toimittaa tuotteita ja ratkaisuja helpottamaan tavaroiden siirtelyä ja kuormaamista. KONEen B-osake on listattu Helsingin Pörssissä.

2004-03-30 KONE Oyj:n optio-oikeudet 2004 A päälistalle