KONE Oyj:n osakepääoman korotus 2004 A -optio-oikeuksilla merkityillä osakkeilla

Pörssitiedotteet Julkaistu 10.12.2004

KONE 2004 A -optio-oikeuksien nojalla on merkitty 17 130 uutta B-sarjan osaketta.

TTätä vastaava osakepääoman korotus, yhteensä 17 130,00 euroa, on merkitty kaupparekisteriin 10.12.2004. Nyt rekisteröidyt uudet osakkeet otetaan kaupankäynnin kohteiksi Helsingin Pörssissä yhdessä vanhojen B-sarjan osakkeiden kanssa 13.12.2004. Uudet osakkeet oikeuttavat tilikaudelta 2004 maksettavaan osinkoon. Muut osakasoikeudet alkavat rekisteröintipäivästä 10.12.2004 lukien.

KONE 2004 A -optio-oikeudet on listattu Helsingin Pörssin päälistalla. Osakemerkintäaika optio-oikeuksilla alkoi 1.4.2004 ja niillä on merkitty tähän mennessä yhteensä 194 970 osaketta. Enintään 2004 A -optio-oikeuksilla voidaan merkitä 435 390 osaketta.

KONEen osakepääoma on korotuksen jälkeen 63 658 590,00 euroa. Osakepääoma koostuu 54 132 501 Helsingin Pörssissä listatusta B-sarjan osakkeesta ja 9 526 089 listaamattomasta A-sarjan osakkeesta.

Tapio Hakakari
johtaja, hallituksen sihteeri