Pörssitiedotteet Julkaistu 24.08.2005

KONE 2005 A -optio-oikeuksilla on merkitty 13 770 B-sarjan osaketta ja B-optio-oikeuksilla 31 830 B-sarjan osaketta.

Merkintöjä vastaava osakepääoman korotus, yhteensä 45 600,00 euroa, on merkitty kaupparekisteriin 24. elokuuta 2005. Nyt rekisteröidyt uudet osakkeet otetaan kaupankäynnin kohteiksi Helsingin Pörssissä yhdessä vanhojen B-sarjan osakkeiden kanssa 25. elokuuta 2005. Osakkeet oikeuttavat osinkoon siltä tilikaudelta, jonka kuluessa osakkeet on merkitty. Muut osakkeisiin liittyvät oikeudet alkoivat osakepääoman korotuksen tultua merkityksi kaupparekisteriin.
KONE Oyj:n vuoden 2005 optio-ohjelman mukaiset A- ja B-sarjan optio-oikeudet otettiin Helsingin Pörssin päälistalle 1. kesäkuuta 2005. A-sarjan optio-oikeuksia otettiin listalle
72 185 kappaletta ja B-sarjan optio-oikeuksia 145 900 kappaletta. Yhdellä optio-oikeudella voi merkitä kolme (3) KONEen B-sarjan osaketta. Yhteensä optio-oikeuksilla voidaan merkitä
654 255 B-osaketta. Merkintähinta on 16,08 euroa osakkeelta.
KONEen osakepääoma on korotuksen jälkeen 63 800 355,00 euroa. Osakepääoma koostuu
54 274 266 Helsingin Pörssissä listatusta B-sarjan osakkeesta ja 9 526 089 listaamattomasta
A-sarjan osakkeesta.
Tapio Hakakari
johtaja, hallituksen sihteeri
Tapio Hakakari, johtaja, hallituksen sihteeri, puh. 0204 75 4226
KONE on maailman neljänneksi suurin hissi- ja liukuporrasyhtiö, ja se tarjoaa kattavia ja innovatiivisia ratkaisuja hissien ja liukuportaiden asennukseen, huoltoon ja modernisointiin sekä automaattiovien huoltoon. KONE mahdollistaa päivittäin turvallisen ja esteettömän liikkumisen sadoille miljoonille ihmisille joka puolella maailmaa. KONEen vuotuinen liikevaihto on noin kolme miljardia euroa ja henkilöstömäärä noin 27 000. Yhtiön B-sarjan osake on noteerattu Helsingin pörssissä.

2005-08-24 KONE Oyj:n osakepääoman korotus 2005 A ja B -optio-oikeuksilla merkityillä osakkeilla