KONE Oyj:n osakepääoman korotus 2005A ja 2005B -optio-oikeuksilla merkityillä osakkeilla

Pörssitiedotteet Julkaistu 07.03.2008

KONE 2005A -optio-oikeuksilla on merkitty 28 824 B-sarjan osaketta ja 2005B -optio-oikeuksilla 12 120 B-sarjan osaketta.

Merkintöjä vastaava osakepääoman korotus, yhteensä 10 236,00 euroa, on merkitty kaupparekisteriin 7. maaliskuuta 2008. Nyt rekisteröidyt uudet osakkeet otetaan kaupankäynnin kohteiksi OMX:n Pohjoismaisessa Pörssissä Helsingissä yhdessä vanhojen B-sarjan osakkeiden kanssa 10. maaliskuuta 2008. Osakkeet oikeuttavat osinkoon siltä tilikaudelta, jonka kuluessa osakkeet on merkitty. Muut osakkeisiin liittyvät oikeudet alkavat osakepääoman korotuksen tultua merkityksi kaupparekisteriin.
KONE 2005A ja 2005B -optio-oikeudet on listattu Helsingin Pörssin päälistalla 1. kesäkuuta 2005 alkaen. Niillä on merkitty tähän mennessä yhteensä 1 727 112 osaketta. Jäljellä olevilla optio-oikeuksilla voidaan merkitä enintään 889 908 osaketta merkintähintaan 4,02 euroa osakkeelta. Osakkeiden määrissä ja merkintähinnassa on otettu huomioon yhtiökokouksessa 25. helmikuuta 2008 päätetty osakkeiden lukumäärän lisääminen. KONEen osakepääoma on korotuksen jälkeen 64 186 533,00 euroa. Osakepääoma koostuu 218 641 776 listatusta B-sarjan osakkeesta ja 38 104 356 listaamattomasta A-sarjan osakkeesta.
KONE on yksi maailman johtavista hissi- ja liukuporrasyhtiöistä. Se tarjoaa asiakkailleen edistyksellisiä hissejä ja liukuportaita sekä monipuolisia ratkaisuja niiden kunnossapitoon ja modernisointiin. KONE huoltaa myös rakennusten automaattiovia. Vuonna 2007 KONEen liikevaihto oli 4,1 miljardia euroa ja henkilöstömäärä yli 32 500. Yhtiön B-sarjan osake noteerataan OXM:n Pohjoismaisessa Pörssissä Helsingissä.
Jukka Ala-Mello, hallituksen sihteeri, puh. 0204 75 4226
Jukka Ala-Mello