Pörssitiedotteet Julkaistu 08.08.2008

KONE 2005B -optio-oikeuksilla on merkitty 40 956 ja KONE 2005C -optio-oikeuksilla 12 300 uutta B-sarjan osaketta. Merkintöjä vastaava osakepääoman korotus, yhteensä 13 314,00 euroa, on merkitty kaupparekisteriin 8. elokuuta 2008. Nyt rekisteröidyt uudet osakkeet otetaan kaupankäynnin kohteiksi OMX:n Pohjoismaisessa Pörssissä Helsingissä yhdessä vanhojen B-sarjan osakkeiden kanssa 11. elokuuta 2008. Osakkeet oikeuttavat osinkoon siltä tilikaudelta, jonka kuluessa osakkeet on merkitty. Muut osakkeisiin liittyvät oikeudet alkavat osakepääoman korotuksen tultua merkityksi kaupparekisteriin.

KONE 2005B -optio-oikeudet on listattu Helsingin Pörssin päälistalla 1. kesäkuuta 2005 alkaen ja 2005C-optio-oikeudet 1. huhtikuuta 2008 alkaen. Jäljellä olevilla 2005B-optio-oikeuksilla voidaan merkitä enintään 666 960 osaketta merkintähintaan 4,02 euroa osakkeelta ja jäljellä olevilla 2005C-optio-oikeuksilla enintään 3 980 700 osaketta merkintähintaan 12,55 euroa osakkeelta.

KONEen osakepääoma on korotuksen jälkeen 64 247 095,00 euroa. Osakepääoma koostuu 218 884 024 listatusta B-sarjan osakkeesta ja 38 104 356 listaamattomasta A-sarjan osakkeesta.

KONEen tavoitteena on tarjota paras käyttäjäkokemus kehittämällä ja toimittamalla ratkaisuja, jotka mahdollistavat ihmisten liikkumisen rakennuksissa sujuvasti, turvallisesti, mukavasti ja viivytyksettä yhä enemmän kaupungistuvassa ympäristössä. KONE tarjoaa asiakkailleen edistyksellisiä hissejä ja liukuportaita sekä monipuolisia ratkaisuja niiden huoltoon ja modernisointiin, ja kuuluu alansa johtaviin yrityksiin. Vuonna 2007 KONEen liikevaihto oli 4,1 miljardia euroa ja henkilöstömäärä yli 32 500. Yhtiön B-sarjan osake noteerataan OMX:n Pohjoismaisessa Pörssissä Helsingissä.

Jukka Ala-Mello, hallituksen sihteeri, puh. 0204 75 4226

Jukka Ala-Mello
hallituksen sihteeri

2008-08-08 KONE Oyj:n osakepääoman korotus 2005B- ja 2005C-optio-oikeuksilla merkityillä osakkeilla