KONE Oyj:n taloudelliset katsaukset vuonna 2005

Pörssitiedotteet Julkaistu 22.06.2005

Kone Oyj jakautui 1. kesäkuuta 2005 kahdeksi uudeksi pörssiyhtiöksi, KONE Oyj:ksi ja Cargotec Oyj:ksi. KONE Oyj julkistaa vuonna 2005 taloudellista tietoa seuraavasti:

• Katsaus (pro forma) tammi–kesäkuulta torstaina 21. heinäkuuta 2005
  • Katsaus (pro forma) tammi–syyskuulta sekä osavuosikatsaus kesä-syyskuulta perjantaina 21. lokakuuta 2005

Tapio Hakakari
johtaja, hallituksen sihteeri
Paul Lönnfors, sijoittajasuhdepäällikkö, puh. 0204 75 4502
KONE on maailman neljänneksi suurin hissiyhtiö, ja se tarjoaa kattavia ja innovatiivisia ratkaisuja hissien ja liukuportaiden asennukseen, huoltoon ja modernisointiin sekä automaattiovien huoltoon. KONE mahdollistaa päivittäin turvallisen ja esteettömän liikkumisen sadoille miljoonille ihmisille joka puolella maailmaa. KONEen vuotuinen liikevaihto on noin 2,9 miljardia euroa ja henkilöstömäärä noin 25 500. Yhtiön B-sarjan osake on noteerattu Helsingin pörssissä.