• ETUSIVU
  • Uutiset ja taustat
  • Tiedotteet
  • 2002-05-24 KONE Oyj:n ylimääräinen yhtiökokous vahvisti osakkeen jakamisen, yhtiöjärjestyksen muutokset ja optio-ohjelman muuttamisen

Pörssitiedotteet Julkaistu 24.05.2002

KONE Oyj:n ylimääräisessä yhtiökokouksessa 24.5.2002 hyväksyttiin hallituksen esitys osakkeen jakamisesta kolmeksi osakkeeksi, yhtiöjärjestyksen muutokset ja optio-ohjelman muuttaminen osakkeen jakamisesta (1:3) tehdyn päätöksen johdosta. Kaupankäynti jaetuilla osakkeilla alkaa 29. toukokuuta 2002. Kaupankäyntierä on edelleen 20 osaketta.
1. Yhtiön osakkeen jakaminen
Yhtiökokous hyväksyi hallituksen esityksen yhtiön jokaisen osakkeen jakamisesta kolmeksi yhden euron nimellisarvoiseksi osakkeeksi. Yhtiön osakkeiden lukumäärä jaon jälkeen on 60.463.620 kappaletta.
2. Yhtiöjärjestyksen 4. ja 5. pykälän muuttaminen
Yhtiöjärjestykseen hyväksyttiin seuraavat muutokset:
Osakepääoma ja osakkeet

• Osakkeiden nimellisarvo on 1 euro.
  • A-sarjan osakkeiden ja B-sarjan osakkeiden lukumäärä voi olla enintään 216.000.000 kappaletta. Osakkeita voi olla yhteensä enintään 216.000.000 kappaletta.
  • Poistetaan 5. pykälän kolmas kappale OYL:n muutoksen johdosta.

3. Yhtiökokouksen 17.11.2000 hyväksymän optio-ohjelman muuttaminen osakkeen jakautumisesta (1:3) tehdyn päätöksen johdosta

• Merkittävien osakkeiden määrä kolminkertaistuu.
  • Merkintähinta jaetaan kolmella.

Helsingissä toukokuun 24. päivänä 2002

KONE Oyj:n hallitus