KONE parantaa ihmisvirtojen liikkumista London Bridge -rautatieasemalla

Lehdistötiedotteet Julkaistu 13.06.2014

KONE Oyj, lehdistötiedote, 13.6.2014

KONE toimittaa  24 liukuporrasta Lontoon London Bridge -rautatieasemlle sen peruskorjauksen yhteydessä. London Bridge on Iso-Britannian neljänneksi vilkkain rautatieasema, jonka kautta pääkaupunkiin saapuu vuosittain noin 50 miljoonaa matkustajaa. KONE valittiin toimittajaksi kokonaisvaltaisen suunnitteluosaamisensa ansiosta. Keskeisiä perusteita olivat ihmisvirtojen sujuvan liikkumisen ymmärrys ja vankka näyttö ekotehokkuudesta.

London Bridgen aseman modernisointisuunnitelma julkistettiin vuonna 2011 ja KONE on ollut mukana alusta lähtien. Projektin päätavoitteena on palvella kasvavia matkustajamääriä lisäämällä uusia rautatieyhteyksiä. KONEen 24 uutta TransitMaster® 140 -liukuporrasta varmistavat osaltaan nopean pääsyn aseman kaikkiin osiin ja sujuvan matkustajavirran vuorokauden kaikkina aikoina.

KONE Iso-Britannian toimitusjohtaja Michael Williams: "Ihmisvirtojen sujuva liikkuminen ja julkisen liikenteen tehostaminen on keskeinen osa KONEen tarjontaa. Olemme todella ylpeitä, että pääsimme mukaan näin merkittävään julkiseen projektiin. Tiimimme ymmärtää tehokkaiden People Flow -ratkaisujen merkityksen näin vilkkaalla asemalla ja varmistaa ratkaisujemme toimivuuden koko rautatieliikenteen kannalta."

Projekti liittyy isompaan ThamesLink-radan laajennusohjelmaan, jonka tavoitteena on koko Ison-Britannian rataverkon kehittäminen. Laiturimäärän kasvattamisen ja uusien, esteetöntä liikkumista helpottavien hissien ja liukuportaiden lisäksi London Bridgen peruskorjaus sisältää parannuksia metro- ja bussiyhteyksiin. London Bridgen aseman peruskorjauksen arvioidaan valmistuvan vuonna 2018.

Tilaus kirjattiin vuoden 2014 ensimmäiselle neljännekselle.

Aikaisemmin osoitteessa www.kone.com/lehdistö julkaistuja uutisia KONEen saamista tilauksista:

-    17.4.2014: KONEelle jatkosopimus Heathrow'n lentoaseman hissien, liukuportaiden ja liukukäytävien kunnossapidosta
-    16.1. 2014: KONE toimittaa ekotehokkaita hissejä Nova-rakennusprojektiin Lontooseen
-    3.1. 2014: KONE modernisoi hissit ja helpottaa matkustajien kulkua kuudella Lontoon vilkkaalla metroasemalla
-    1.10. 2012: KONE toimittaa hissejä uusille Crossrail-asemille Lontoon keskustaan

Kuvia on saatavilla KONEen kuvapankista

Liisa Kivelä, ulkoisen viestinnän johtaja, KONE Oyj, p. 0204 75 4330, media@kone.com