Lehdistötiedotteet Julkaistu 09.02.2011

KONE on yksi World Design Capital Helsinki 2012 pääyhteistyökumppaneista. World Design Capitalin taustalla olevat arvot ja periaatteet ovat hyvin samanlaisia kuin ne, jotka liittyvät KONEen tuotteisiin ja palveluihin. KONEen tavoitteena on helpottaa ihmisten liikkumista yhä kaupungistuvammassa maailmassa sitten, että liikkuminen on mukavaa ja elämyksellistä.

“Yhteistyö World Design Capital Helsinki 2012:n kanssa tarjoaa KONEelle erinomaisen mahdollisuuden esitellä aikaansaannoksia suunnittelun ja designin saralla. World Design Capital –vuoden aikana voimme esitellä niin suurelle yleisölle kuin asiakkaillemme uusinta design-ajatteluamme. Samalla haluamme edelleen lisätä yhteistyötämme arkkitehtien ja suunnittelijoiden kanssa ympäri maailman” kertoo yhteistyön taustoista Anne Korkiakoski, KONEen markkinointi- ja viestintäjohtaja.

KONE on palkittu vuosina 2009 ja 2008 arvostetuilla Chicago Athenaeum -museon ja European Center for Architecture Art Design and Urban Studies -keskuksen myöntämillä Good Design -palkinnoilla. Palkinnon ovat saaneet yhtiön KONE Design signalization -sarja ja yhtiön KONE Design Collection -konsepti. Palkinto myönnetään tunnustuksena design-innovaatioiden terävintä kärkeä edustavalle muotoilulle ja tuoteuutuuksille. Yhtiö on kaikkien aikojen ensimmäinen tunnustuksen saanut hissivalmistaja.

Tutustu KONEen design-sivuihin.

Anne Korkiakoski, markkinointi- ja viestintäjohtaja, KONE Oyj, puh. 0204 75 4775

2011-02-09 KONE tekee tunnetuksi design-osaamistaan World Design Capital Helsinki 2012 kumppanuuden avulla