Lehdistötiedotteet Julkaistu 13.07.2010

KONE on saanut Isosta-Britanniasta tilauksen 41 ekotehokkaalle hissille, jotka se toimittaa uuteen alan viimeisintä tekniikkaa edustavaan Southmeadin sairaalaan Bristoliin. KONE sai tilauksen Carillion plc:ltä, joka toimii pääurakoitsijana 500 miljoonaa euroa maksavassa julkisen ja yksityisen sektorin yhteishankkeessa.

”Olemme iloisia siitä, että Carillion valitsi meidät tähän mielenkiintoiseen hankkeeseen”, sanoo KONEen Keski- ja Pohjois-Euroopan aluejohtaja Noud Veeger. ”Tilaus lujittaa vahvaa suhdettamme entisestään, ja olemme innolla mukana rakentamassa bristolilaisille ensiluokkaista sairaalaa.”

Uuden sairaalan hisseissä on KONEen regeneratiivinen järjestelmä, joka voi palauttaa 20 prosenttia hissin kuluttamasta kokonaisenergiasta takaisin pienentäen siten rakennuksen sähkönkulutusta ja alentaen merkittävästi laitteiston koko elinkaaren aikaisia kustannuksia. Teknologia auttaa sairaalaa saavuttamaan energialuokituksen ”erinomainen” BREEAM-ympäristöarviointimenetelmän mukaisesti.

Uuteen 800 vuodepaikkaa käsittävään suursairaalaan tullaan keskittämään akuuttipalvelut, joita tällä hetkellä annetaan Southmeadin ja Frenchayn sairaaloissa, ja sairaala tulee tarjoamaan maailmanluokan terveydenhuoltoa alueen yli 500 000 ihmiselle. Rakennustyöt alkoivat viime vuoden elokuussa, ja sairaalan on määrä avata ovensa vuoden 2014 alussa.

Tilaus kirjattiin vuoden 2010 toisella neljänneksellä.

Anne Korkiakoski, markkinointi- ja viestintäjohtaja, KONE Oyj, puh. 0204 75 4775

2010-07-13 KONE toimittaa 41 hissiä Isoon-Britanniaan Bristoliin rakennettavaan suursairaalaan