KONE toimittaa hissejä Elite Residence -pilvenpiirtäjään Dubaihin

Lehdistötiedotteet Julkaistu 11.12.2009

KONE toimittaa hissejä Elite Residence -asuintaloon Dubaihin, Yhdistyneisiin Arabiemiraatteihin. 381 metrin korkeuteen kohoavaan rakennukseen tulee yhteensä 12 KONEen hissiä. Toimitukseen kuuluu kolme KONE MonoSpace® Special -hissiä ja yhdeksän KONE MiniSpace™ -hissiä, joiden nopeus on enimmillään 6 m/s.

Projektin alussa KONE teki analyysin rakennuksen liikennevirroista varmistaakseen ihmisten tehokkaan ja sujuvan liikkumisen. KONE toimittaa rakennustyömaalle jo aikaisessa vaiheessa innovatiivisen KONE JumpLift -ratkaisun kuljettamaan tarvikkeita ja työmiehiä. KONE JumpLift hyödyntää yhtä rakennuksen pysyvistä hissikuiluista, ja sen väliaikaista konehuonetta siirretään rakennustöiden edetessä ylöspäin.

”Pyrimme ymmärtämään kullekin rakennukselle ominaisia liikennevirtoja ja pystymme näin tukemaan asiakkaitamme ihmisvirtojen hallintaan liittyvien ratkaisujen optimoinnissa”, toteaa KONEen Eric Maziol, Etelä- ja Länsi-Euroopan sekä Lähi-idän aluejohtaja. ”Olemme erittäin tyytyväisiä, että saamme jälleen tehdä yhteistyötä TAMEERin ja Arabian Construction Companyn kanssa. Pitkään jatkunut yhteistyösuhteemme perustuu yhteiseen tahtotilaan löytää jokaiseen projektiin parhaat mahdolliset ratkaisut.”

Elite Residencen rakennuttaja on TAMEER ja rakennuksesta tulee yksi Lähi-idän korkealaatuisimmista ja halutuimmista kohteista. Rakennus sijaitsee ihanteellisella paikalla Dubai Marinan ydinkeskustassa, lähellä Jumeirahin palmusaaria ja Mall of the Emirates -ostoskeskusta. Loisteliaaseen pilvenpiirtäjään tulee 90 kerrosta, ja sen postmodernissa designissa yhdistyvät ainutlaatuisella tavalla viktoriaaninen arkkitehtuuri ja futuristisuus. Elite Residencen on määrä valmistua syykuussa 2011.

KONEen tavoitteena on tarjota paras käyttäjäkokemus kehittämällä ja toimittamalla ratkaisuja, jotka mahdollistavat ihmisten liikkumisen rakennuksissa sujuvasti, turvallisesti, mukavasti ja viivytyksettä yhä enemmän kaupungistuvassa ympäristössä. KONE tarjoaa asiakkailleen edistyksellisiä hissejä ja liukuportaita sekä monipuolisia ratkaisuja niiden huoltoon ja modernisointiin, ja kuuluu alansa johtaviin yrityksiin. Vuonna 2008 KONEen liikevaihto oli 4,6 miljardia euroa ja henkilöstömäärä yli 34 800. Yhtiön B-sarjan osake noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä.

Eric Maziol, Etelä- ja Länsi-Euroopan sekä Lähi-idän aluejohtaja

Anne Korkiakoski, markkinointi- ja viestintäjohtaja, puh. +358 204 75 4787