KONE toimittaa hissit Bangkokin korkeimpaan asuinkerrostaloon

Lehdistötiedotteet Julkaistu 15.05.2007

KONE on sopinut kaikkien hissien toimittamisesta ja asentamisesta Thaimaan Bangkokiin kohoavaan luksuskerrostaloon nimeltä ”The MET”. Valmistuttuaan The MET on Bangkokin korkein asuinkerrostalo.

Laitteiden asennus aloitetaan syyskuussa 2007 ja sen ennustetaan valmistuvan vuoden 2008 loppuun mennessä.

Toimitus sisältää 21 KONE MiniSpaceTM ja kaksi KONE MonoSpace® -hissiä, jotka toimivat ympäristöystävällisellä KONE EcoDiscTM -nostokoneistolla. The METiin asennettavien KONE MiniSpaceTM -hissien matkustusnopeus on 5,0 m/s ja 6,0 m/s. The MET sijaitsee liikekeskusalueella Bangkokin ydinkeskustassa. 66-kerroksinen asuinkerrostalo kostuu life-style-asumiseen suunnitelluista luksushuoneistoista ja useista ajanviete- ja urheilutiloista. Vuonna 2006 The World’s Property Market, MIPIM, valitsi The METin korkeiden rakennusten sarjan voittajaksi.

The MET -projektin kehittäjä on Pebble Bay (Thailand) Co., Ltd. Yritys kuuluu Singaporessa sijaisevalle Hotel Properties Limited (HPL) -yhtiölle, joka on kansainvälisesti tunnettu maailmanluokan hotellien, kiinteistöjen ja liiketoimien kehittäjänä ja hallinnoijana. Hotel Properties Limited on kuuluisa laadulle ja innovaatioille asettamistaan vaativista standardeista sekä yksityiskohtiin keskittymisestä. Se omistaa osuuksia hotelli-, lifestyle-, liikekeskus- ja asuinrakennuksista yli kymmenessä maassa.

Pekka Kemppainen
johtaja, Aasia ja Tyynenmeren alue

Minna Mars, viestintäjohtaja, puh. 0204 75 4501

Lisätietoja The MET -projektista:

The MET
Kehittäjä

KONE on yksi maailman johtavista hissi- ja liukuporrasyhtiöistä. Se tarjoaa asiakkailleen edistyksellisiä hissejä ja liukuportaita sekä monipuolisia ratkaisuja niiden kunnossapitoon ja modernisointiin. KONE huoltaa myös rakennusten automaattiovia. Vuonna 2006 KONEen liikevaihto oli 3,6 miljardia euroa ja henkilöstömäärä noin 29 000. Yhtiön B-sarjan osake noteerataan Helsingin Pörssissä.

2007-05-15 KONE toimittaa hissit Bangkokin korkeimpaan asuinkerrostaloon