KONE toimittaa hissit ja liukuportaat Long Beachin oikeustaloon Kaliforniassa

Lehdistötiedotteet Julkaistu 21.11.2011

KONE on saanut tilauksen 21 hissin ja kahdeksan liukuportaan toimittamisesta Long Beachin kaupungin oikeustaloon Kaliforniassa.

Rakennukseen asennetaan useita KONE-ratkaisuja, kuten KONE Monospace®- ja KONE EcoSystem MR™ -hissejä ja KONE TravelMaster™ 110 -liukuportaita. KONE Monospace- ja EcoSystem MR -hissit ovat energiatehokkaita ja niissä hyödynnetään mahdollisimman monia kierrätettäviä materiaaleja. Hisseissä on energiatehokas KONE EcoDisc® -nostokoneisto, joka käyttää noin 50 prosenttia vähemmän energiaa kuin tavanomaisella vetopyöräkoneistolla varustetut hissit ja jopa 70 prosenttia vähemmän kuin tavanomaiset hydrauliset hissit.

KONE TravelMaster 110 -liukuporras on myös energiatehokas ratkaisu, johon on saatavana lisävarusteena regeneratiivinen järjestelmä ja valmiustilatoiminto. Liukuportaan energiaa säästävät lisävarusteet tuovat arviolta 13 prosentin vuotuiset säästöt energiakustannuksiin ja vähentävät liukuportaan kokonaisenergiankulutusta sen koko elinkaaren aikana jopa 93 000 kWh. Energiaa säästävät lisävarusteet vähentävät tuotteen elinkaaren aikaisia CO2-päästöjä jopa 52 tonnia.

”Olemme todella tyytyväisiä, että saamme osallistua tähän merkittävään projektiin”, toteaa Vance Tang, KONEen Pohjois-Amerikan toiminnoista vastaava johtaja. ”KONEen sitoutuminen turvallisuuteen ja erinomaisuuteen ympäristöasioissa vastaa hyvin Long Beachin oikeustalon tarpeita. Tarjoamme innovatiivisia, korkealaatuisia ratkaisuja ihmisvirtojen päivittäiseen liikkumiseen.”

Long Beachin oikeustalo on ensimmäinen oikeustalo Yhdysvalloissa, jossa noudatetaan suoritusperusteisen infrastruktuuriurakoinnin periaatteita (Performance-Based Infrastructure, PBI). Tämä ainutlaatuinen julkisen ja yksityisen sektorin kumppanuus tarjoaa Kalifornian osavaltiolle mahdollisuuden hyödyntää yksityisen sektorin tehokkuutta ja innovatiivisuutta rakennuskokonaisuudessa, joka täyttää parhaiten osavaltion oikeuslaitoksen tarpeet.

Työt on määrä aloittaa vuoden 2012 puolivälissä ja rakennuksen arvioidaan avaavan ovensa vuoden 2013 syksyllä. Tilaus kirjattiin vuoden 2011 kolmannelle neljännekselle.

Liisa Kivelä, ulkoisen viestinnän johtaja, KONE Oyj, puh. 0204 75 4330

KONE kuuluu alansa johtaviin yrityksiin ja tarjoaa asiakkailleen edistyksellisiä hissejä, liukuportaita ja automaattiovia sekä monipuolisia ratkaisuja niiden huoltoon ja modernisointiin. Eri asiakasryhmien tarpeiden ymmärtäminen on ohjannut yhtiön toimintaa jo sadan vuoden ajan. KONEen tavoitteena on tarjota paras käyttäjäkokemus kehittämällä ja toimittamalla ratkaisuja, jotka mahdollistavat ihmisten liikkumisen rakennuksissa sujuvasti, turvallisesti, mukavasti ja viivytyksettä yhä enemmän kaupungistuvassa ympäristössä. Vuonna 2010 KONEen liikevaihto oli 5 miljardia euroa ja henkilöstömäärä noin 33 800. Yhtiön B-sarjan osake noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä.

2011-11-21 KONE toimittaa hissit ja liukuportaat Long Beachin oikeustaloon Kaliforniassa