Lehdistötiedotteet Julkaistu 13.11.2007

KONE on saanut Indiabulls Properties Pvt Ltd:lta merkittävän tilauksen suunnitella, toimittaa ja asentaa 40 hissiä korkeatasoiseen liikekeskukseen Mumbain eteläosassa sijaisevalle Jupiter Millsin alueelle Intiassa.

Avaa tästä klikkaamalla suurempi kuva.

Projekti koostuu kahdesta näyttävästä rakennuksesta, jotka on suunnitellut Hafeez Contractor.

“Tilaus on tärkeä osoitus siitä, että KONEella on vahva asema korkeatasoisen rakentamisen segmentissä Intiassa. On ilo olla edelleen mukana kehittämässä Mumbaista modernia kaupunkikeskusta”, kertoo Pekka Kemppainen, KONEen Asian ja Tyynenmenren alueen toiminnoista vastaava johtaja.

Jupiter Mills -hanke on ensimmäinen laatuaan Mumbain keskustan kasvavalla liikekeskusalueella, ja se edustaa siten Mumbai Cityn uuden kehitysvaiheen alkua. Liikekeskus koostuu kahdesta 92 metrin korkuisesta tornitalosta ja yhdestä 84 metrin korkuisesta rakennuksesta. Rakennuskokonaisuuden keskelle on suunniteltu suuri puistoalue, minkä lisäksi keskukseen tulee tasokkaita ravintoloita, virkistysalueita ja maailmanluokan toimistotiloja.

Hisseistä 10 on lasiseinäisiä räätälöityjä hissejä. Laitteiden asennukset on suunniteltu aloitettavan joulukuussa 2007 ja valmistuvan vuoden 2008 kesäkuussa.

KONE on toiminut Intiassa 1980-luvun alusta lähtien ja se on nykyään yksi Intian johtavista hissi- ja liukuporrastoimittajista. Aiemmin tänä vuonna KONE valittiin laitetoimittajaksi Delhin Metron toiseen rakennusvaiheeseen.

Mumbaissa pääkonttoriaan pitävä Indiabulls Properties on korkeatasoisiin liikekeskuksiin, arvoasuntoihin, kauppakeskuksiin ja erikoistalousalueisiin erikoistunut kiinteistöyhtiö.

KONE on yksi maailman johtavista hissi- ja liukuporrasyhtiöistä. Se tarjoaa asiakkailleen edistyksellisiä hissejä ja liukuportaita sekä monipuolisia ratkaisuja niiden kunnossapitoon ja modernisointiin. KONE huoltaa myös rakennusten automaattiovia. Vuonna 2006 KONEen liikevaihto oli 3,6 miljardia euroa ja henkilöstömäärä noin 29 000. Yhtiön B-sarjan osake noteerataan OMX:n Pohjoismaisessa Pörssissä Helsingissä.

Minna Mars, viestintäjohtaja, puh. 0204 75 4501 tai 050 384 9440

2007-11-13 KONE toimittaa hissit Jupiter Millsin alueelle kohoavaan liikekeskukseen Mumbaihin